FANDOM

ViperWolf
Wężowilk
Informacje o gatunku
Rodzima planeta

Pandora

Nazwa Na'vi

Nantang

Nazwa łacińska

Caniferratus costatus

Skóra

czarna

Wysokość

1 metr

Długość

2 metry

Kolor oczu

zielone

Za kulisami
Pojawia się w

Wężowilk (Nantang) - mięsożerca.

Anatomia Edytuj

Wężowilk ma gładką, błyszczącą, czarną, pozbawioną włosów skórę. Przez ciało biegną dwa pasy w kolorze niebieskim i czerwonym. Prawie nie świeci w nocy. Posiada jednometrową psią posturę i 6 łap z długimi palcami zakończonymi ostrymi pazurami. Ponadto ma niewielką paszczę z bardzo ostrymi zębami. Wargi mogą podwijać się do tyłu, umożliwiając maksymalne wysunięcie zębów. Ogon zwierzęcia jest długi i cienki, na końcu jednak jest zakończony twardą, grubszą skórą, która służy do uderzania w ofiarę. Podobnie jak reszta pandorańskich stworzeń, ma dwa czułki wyrastające z głowy. Sądząc po anatomii, prawdopodobnie wężowilk jest ewolucyjnym kuzynem Thanatora.

Odżywianie Edytuj

Wężowilk jest groźnym drapieżcą. Często padałby ofiarą nieco większych zwierząt, nawet zmor, gdyby nie fakt, że wężowilki zazwyczaj bytują w stadach. Polują na sześcionogi, zmory, czasem nawet na kilkanaście razy większe od nich gromowoły. Nie pogardzą również mniejszymi zwierzętami, takimi jak prolemur lub małe, podobne do naszych, ptaki.

Tryb życia Edytuj

Wezowilk

Wężowilki poruszają się zazwyczaj w wielkich stadach, podobnie jak współczesne hieny czy likaony. Czasami dzielą się na mniejsze grupy lub na pojedyncze osobniki, aby zwabić drapieżniki. Gdy zaatakuje on jednego wężowilka, reszta natychmiast rusza w jego stronę i atakuje napastnika. Zwierzęta polują nocą, w stadach liczących kilkanaście osobników. Gdy rozmnażają się, mają liczne potomstwo, liczące nawet kilka/kilkanaście małych osobników.

Pojawienie się Edytuj

Jedna z takich grup Wężowilków zaatakowała Jake'a podczas jego pierwszego pobytu w lesie. Wężowilki odegrały istotną rolę w finałowej bitwie - wezwane przez boginię Eywę, walczyły z naziemnymi oddziałami marine.

BibliografiaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki