Fandom

Avatar Wiki

Tajny raport o świecie Pandory

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
TajnyraportoswieciePandory.jpg
Avatar Jamesa Camerona :
Tajny raport o świecie Pandory
Informacje o książce
Autor

Maria Wilhelm i Dirk Mathison

Gatunek

Fantasy

Wydawca

Amber

Data wydania

Styczeń 2010

Strony

224

Avatar Jamesa Camerona : Tajny raport o świecie Pandory - 12 stycznia 2010 książkę wydało w Polsce wydawnictwo Amber. Autorzy Dirk Mathison i Maria Wilhelm. Przetłumaczyli Agnieszka Kabala, Agata Kowalczyk, Cezary Murawski.

Książka jest kompendium-przewodnikiem po świecie księżyca-planety Pandory, jej ekosystemie i historii. Zawiera informacje o zamieszkujących ją autochtonach (definicja), ich zwyczajach, języku, broni - czyli wszystko, co trzeba wiedzieć, żeby przetrwać we wrogim środowisku groźnego księżyca-planety stworzonego przez Jamesa Camerona w filmie wszech czasów.

Tylna okładka Edytuj

OSTRZEŻENIE

Niniejszy dokument został rozpowszechniony bez wiedzy i zgody Zarządu Pozyskiwania Zasobów. Każdemu, kto go posiada, grozi kara pozbawienia wolności lub bardziej surowy wyrok.

Notatki z terenu i inne dane pochodzące z badań ksenobiologicznych i laboratorium naukowych Zarządu Pozyskiwania Zasobów zostały skompilowane w przewodnik po wielu unikatowych aspektach środowiska księżyca Pandora. Ten raport przedstawia szczegółowo obcy ekosystem Pandory: kopalne zasoby naturalne i topografię, florę i faunę, kulturę, języki i fizjologię tutejszej populacji - agresywnej rasy myśliwych-zbieraczy zwanej Na'vi. Eksploracja i eksploatacja dóbr Pandory - choć niezwykle opłacalna - jest dużym wyzwaniem. Od opierających się grawitacji gór Alleluja po gargantuiczne naturalne Kamienne Łuki, od małej, ale wyjątkowo jadowitej osy, po gigantycznego mięsożernego thanatora, wszystkie elementy ekosystemu stanowią nieustanne zagrożenie dla powietrznych i lądowych sił ZPZ. Podręcznik zawiera także ściśle tajne szczegółowe opisy technologii i elementów systemu obronnego ZPZ, stosowanych do stłumienia oporu wrogo nastawionych tubylców i ochrony pracowników przed niebezpiecznym środowiskiem Pandory.

Spis treści Edytuj

  • Pandora: sztuka przetrwania - 10
  • Ostrzeżenie! - 13
  1. Astronomia i geologia - 20
  2. Fizjologia i kultura Na'vi - 42
  3. Fauna Pandory - 66
  4. Flora Pandory - 124
  5. Technologia ziemska na Pandorze - 162
  • ZPZ: specyfikacja uzbrojenia - 188
  • ZPZ: dokumenty - 199
  • Wykaz terminów - 203
  • Słownik Na'vi-polski - 209
  • Podziękowania - 223

Okładki Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki