FANDOM

Swan.png
Szturmowy pojazd terenowy
Informacje o pojeździe
Stworzony przez

ZPZ

Używany przez

Ludzie

Użycie

przeczesywanie terenu, bezpośrednia walka, eskortowanie konwoi

Rozmiar
  • długość - 3,6 m
  • szerokość - 1,2 m
Załoga

3

Zasięg

1050 km

Uzbrojenie

4 działka kaliber 60.

Za kulisami
Wystąpienia

Tajny raport o świecie Pandory

Szturmowy pojazd terenowy (GAV JL-723 SWAN) - podstawowy naziemny pojazd bojowy ZPZ, zdolny operować prawie w każdym terenie.

Po opuszczeniu Piekielnych Wrót, w dżungli lub na rozległych równinach Pandory najlepszym pojazdem do jakichkolwiek operacji militarnych jest JL-723 SWAN. Ten sześciokołowy pojazd, pokryty pancerzem permalistycznym jest w stanie pokonać każdą przeszkodę na swojej drodze, a cztery działka 12,7 mm zmiotą wszystkie potencjalne cele.

Wyposażenie Edytuj

Stanowisko strzelca jest stabilizowane żyroskopowo więc zachowuje zdolność bojową pod każdym nachyleniem. Fotel strzelca jest zdolny unieść się ponad 3,5 m nad ziemię, więc operator działka jest w stanie obserwować cele nawet za wysokimi przeszkodami. Niestety to stanowisko nie cieszy się dobrą sławą, ponieważ całkowicie nie osłonięty strzelec stanowi idealny cel dla Na'vi. Z tego powodu żołnierze przezywają go "Hellrider".

Prócz wytrzymałego pancerza, pewną ochronę stanowię również opony, wykonane z mieszanki polimeru i tytanu. Spód pojazdu, zabezpieczony jest przed minami 1,25 cm warstwą pancerza.

Historia Edytuj

Swan został stworzony przez ziemskich projektantów wozów typu Jeep, używanych współcześnie przez wiele armii świata. JL-723 został nazwany Łabędziem (Swan) z powodu wysuwanego fotela strzeleckiego, przypominającego z wyglądu szyję łabędzia. To stanowisko jest w stanie unieść się nawet 3,6 metra nad ziemię, w celu obserwacji celów, ukrytych za przeszkodami. Niestety, co sprawniejszy myśliwy Na'vi może bardzo łatwo zabić strzelca, stanowiącego idealny cel, więc żołnierze żartują między sobą, że przydział na strzelca w Swanie to kara za złe czyny w poprzednim życiu. Jeśli jednak za 4 sprzężonymi działkami kaliber 60 zasiądzie doświadczony strzelec, JL-723 zmienia się w machinę śmierci nie do zatrzymania.

Aby przeciwdziałać wysoko osadzonemu punktowi ciężkości, Swan wyposażony został w ukrytą pod przednimi fotelami jednostkę żyroskopową, zapewniające stabilność jednostki, nawet pod 30-stostopniowym nachyleniem .

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki