FANDOM

System uzbrojenia CARB - system broni strzeleckiej stworzony przez Matanza Arms Corp.

Ogólnie Edytuj

CARB[1] to zaawansowany modularny system broni strzeleckiej, który został stworzony na potrzeby dzisiejszej piechoty oraz jednostek militarnych i prywatnych pracowników ochrony. Ów system bazuje na jednostce podstawowej CARB, będącym karabinem szturmowym zbudowanym w konfiguracji bull-up (układ bezkolbowy), gdzie magazynek znajduje się za spustem broni. Dzięki temu systemowi, do zwykłej broni można dołączyć szbko i łatwo spory wachlarz urządzeń modularnych. Matanza Arms Corp rozbudowała ten system, żeby przekształcić szeroką ofertę broni w jeden uniwersalny system.

Historia Edytuj

Karabin szturmowy

Karabin szturmowy, najpopularniejsza broń wśród żołnierzy SecOps, bazująca na systemie CARB

Matanza Arms Corp opracował ten system aby usprawnić zwykłą (standardową) broń piechoty, tworząc wielofunkcyjny system. Mimo że ów system nigdy nie został przyjęty jako podstawowy system broni przez największe armie świata, to stał się bardzo popularny wśród prywatnych firm wojskowych (PMC) i różnych sił specjalnych na całym świecie.

Jest bardzo ceniony przez użytkowników za: zdolności adaptacyjne, prostotę w użyciu, niezawodność, pojemny magazynek oraz możliwość użycia innowacyjnej amunicji. Dlatego też szybko zdobył szacunek w prywatnych siłach wojskowych. System został przetestowany na niemal wszystkich kontynentach oraz w licznych miejscach pozaziemskich.

Na Pandorze ów system jest powszechnie stosowany przez prywatną, paramilitarną organizację ZPZ, zwaną Security Operations (SecOps).

Bronie korzystająca z systemu CARB Edytuj

Bibliografia Edytuj

Przypisy

  1. skrót od Cellular Ammunition Rifle Base.