FANDOM

OldSchool.jpg

Grace Augustine uczy dzieci Na'vi

Stara Szkoła - centrum edukacyjne dla Na'vi ufundowane przez ZPZ. Nauczycielką w szkole była Grace Augustine.

Położenie Edytuj

Szkoła znajduje się w dżungli w odległości około 2,25 km od Piekielnych Wrót. Jest to prosta, niewielka chatka mogąca pomieścić dwudziestu kilku Na'vi.

Nauka Edytuj

Głównym punktem było nauczanie języka angielskiego, ale uczono również układu gwiezdnego otaczającego Polifema i innych planet, budowy ciała Na'vi i porównawczo człowieka, fauny i flory na księżycu oraz ich znaczenia dla życia. Młodzi uczniowie mieli także możliwość uczenia się mikroskopowania i oglądania za pomocą tego maleńkich form życia. Oprócz tego, dzieci znające swój ósemkowy system liczbowy, były uczone ludzkiego systemu liczenia. To było dla nich trudne, z racji tego, że posiadały tylko 4 palce u każdej ręki i nogi.

Sylwanin.jpg

Neytiri i Sylwanin (zdjęcie ze szkoły)

Zamknięcie szkoły Edytuj

Po wzroście napięcia między Na'vi i ludźmi szkołę zamknięto. Powodem tego był atak Na'vi na jeden z ludzkich buldożerów. Sylwanin, siostra Neytiri, w pewnym momencie przestała chodzić do szkoły. Nie podobało jej się to, że ludzie niszczą las i inne tereny Pandory. Wraz z innymi wojownikami Na'vi postanowiła zemścić się na ludziach i podpalili jeden z buldożerów. ZPZ było na nich wściekłe i wysłało żołnierzy, aby gonili Sylwanin z resztą. W rezultacie zastrzelili ich w drzwiach szkoły. Grace udało się ewakuować resztę dzieci przebywających wtedy w budynku. Jednak reszta klanu Omaticaya postanowiła już nigdy nie zadawać się z "ludźmi z nieba" i nie wpuszczali już Avatarów na teren ich domu.
Stara szkoła.jpg

Jake, Norm i Grace przed starą szkołą

Więcej z Fandomu

Losowa wiki