FANDOM

Ag mfm 132 missile 1.jpg
Rakiety AG-MFM 332
Informacje o broni
Używany przez

Człowiek

Wytwarzany w
Wytwarzany przez

Hydra Munitions Corporation (HMCorp)

Za kulisami
Wystąpienia

AG-MFM 332 (lub Rakiety AG-MFM 332) - kierowane pociski rakietowe klasy powietrze-ziemia (AG-M – Air-to-Ground Missile), używane przez siły powietrzne ZPZ na Pandorze.

Ogólnie Edytuj

AG-MFM 332 to pociski klasy powietrze-ziemia, posiadające (dzięki wspomaganiu lasera milimetrowego) możliwości charakterystyczne dla typu F&F (Fire and Forget - pl: Wystrzel i Zapomnij). Mimo tego pocisk AG-MFM 332 może być naprowadzany wiązką laserową lub także innych modułów naprowadzających (GPS, podczerwień/termowizyjnie).

Pociski mają zazwyczaj kolor czarny. Są one najprawdopodobniej w prostej linii formą rozwojową pocisku rakietowego Hellfire używanego na początku XXI w.

Zastosowanie Edytuj

Głównym zastosowaniem pocisku jest rażenie nawet silnie opancerzonych celów naziemnych, po wystrzeleniu go z wyrzutni zamontowanych na śmigłowcach i innych pionowzlotów.

Wyrzutnia i użycie Edytuj

AG-MFM 132 dragon.png

Wyrzutnia AG-MFM 332 w Smoku C-21

AG-MFM 132 scorpion.png

Wyrzutnia AG-MFM 332 w Skorpionie AT-99

Pociski AG-MFM 332 są wystrzeliwywane ze specjalnych modułowych systemów rakietowych znajdujących się w pionowzlotach:

Wyrzutnie znajdują się po obu stronach kokpitu podanych wyżej statków powietrznych. Samsony i Skorpiony posiadają 2 zasobniki rakietowe mogące wystrzelić maksymalnie 8[1] pocisków, zaś Smok posiada aż 6 wyrzutni, które są o wiele większe od egzemplarzy umieszczonych w innych pionowzlotach. Mogą one pomieścić maksymalnie 18 rakiet co pozwala na wystrzelenie maks. 108[2] pocisków w trakcie jednego ataku.

Prawdopodobnie inne maszyny ZPZ także mogą używac rakiet AG-MFM 332.

Pojawienie się Edytuj

Pociski AG-MFM 332 można zobaczyć w filmie Avatar, podczas ataku ZPZ na Drzewo Domowe klanu Omaticaya. Rakiety zostają odpalone ze Smoka, Samsonów oraz Skorpionów, zaraz po wcześniejszych atakach gazem łzawiącym CS-40 i pociskami zapalającymi, mających na celu wykurzyć mieszkańców drzewa. Atak pociskami AG-MFM 332 w kolumny nośne domu Na'vi skutkuje tym, że Drzewo Domowe zostaje zniszczone.

Prawdopodobnie ów rakiety używane są również podczas Bitwy o Drzewo Dusz, ale nie jest to pewne.

Bibliografia Edytuj

Przypisy

  1. 2x 4 pociski.
  2. 6x 18 pocisków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki