FANDOM

SpaceMonkey.jpg
Prolemur
Informacje o gatunku
Rodzima planeta

Pandora

Nazwa Na'vi
Skóra

Niebiesko-zielony

Pióra

Nie

Wysokość

1 metr wysokości

Długość

Nieznana

Kolor włosów

Nie

Za kulisami
Pojawia się w

Prolemur - stadny, łagodny, zwinnie poruszający się w koronach drzew owocożerca, w dużej mierze przypominający ziemskie małpy wąskonose oraz lotopałankowe zwierzęta. Padają ofiarą większych drapieżników takich jak wężowilk lub ikran. Zamieszkują korony drzew w lesie deszczowym.

Anatomia Edytuj

Podobna do ziemskich małp wąskonosych czaszka z małymi nozdrzami z dobrze widocznym nosem. Pysk wyposażony w wybitnie ostre zęby oraz rozdwojoną górną szczękę. Dwoje szybkich, dużych przypominających lornetki, czułe oczy oraz niezależnie poruszające się uszy umożliwiające stereofoniczne słyszenie. Pomiędzy przedramionami, a udami po obu stronach ciała posiadają fałdy skórne podobne do tych posiadanych przez ziemskich lotopałankowatych zwierząt. Puste kości oraz chropowate mięśnie powodują iż największe zwierzę nie waży więcej niż sześć kilogramów. Każde z dwóch przedramion w obrębie łokcia rozdziela się na kolejne dwie kończyny zakończone dwoma palcami. Pierwszy składa się z czterech stawów i jest zakończonym paznokciem podobnym do ludzkiego, a drugi dwustawowym kciukiem.

Samica może być trzykrotnie w ciągu roku w rui.

Prolemur.jpg

Prolemur zbierający owoce

Zwyczaje Edytuj

Żyje i żeruje w dużych stadach. Głównie odżywiają się owocami lasu deszczowego, ale nie pogardzą również owadami. Dzięki fałdom skórnym jest w stanie przeskoczyć w locie opadającym odległość sięgającą dwunastu metrów. Wybitnie sprawny wzrok oraz chwytny kciuk w czterech kończynach pozwalających na szybsze niż biegnący człowiek przeskakiwanie z gałęzi na gałąź. W celu określenia hierarchii w stadzie dochodzi do sporadycznych kłótni, które nigdy nie występują z sąsiednimi stadami. Zwyczaje godowe są podobne do ziemskich małp wąskonosych. Po na to mało troskliwie opiekują się swoim potomstwem.

Rdzenna społeczność Pandory dodaje ich podroby do swoich potraw.

Pojawianie sięEdytuj

Prolemur pojawia się w filmie, gdy Jake, Grace oraz Norm chodzą po dżungli.

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki