Fandom

Avatar Wiki

Program Avatar

369stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ten artykuł jest o programie naukowym. Być może chodziło Ci o film fabularny Avatar lub gatunek Avatar.

Program Avatar - program naukowy, który pozwala ludziom odkrywać niebezpieczne środowisko Pandory bez narażania życia ludzkiego. Technika jest podobna do sterowania robotem. W programie Avatar używa się jednak sztucznie wychodowanych ciał, tak zwanych avatarów. Operator może sterować avatarem w taki sam sposób, jak steruje własnym ciałem.

Program Avatar miał pierwotnie na celu stworzenie pracowników kopalni, którzy nie potrzebowaliby systemów chroniących przed szkodliwym środowiskiem Pandory i mogliby odżywiać się tamtejszymi roślinami. Jednak koszt systemu połączenia mentalnego okazał się zbyt duży do zastosowania na taką skalę. Obecnie Avatary są używane tylko do interakcji z Na'vi i poznawania ekosystemu Pandory. Ludzie mieli nadzieję, że avatary mogą służyć jako nieoficjalni ambasadorowie, jednak rdzenna ludność traktuje te hybrydy z mieszaniną pogardy i podejrzliwości.

Doktor Cordell Lovecraft został kilkukrotnie nominowany do Nagrody Nobla w dziedzinie nauk biologicznych, ale nominacje były wycofywane w związku z protestami organizacji praw człowieka, Organizacji Narodów Zjednoczonych i bojowników o prawa zwierząt.

Ciało avatara Edytuj

Sklonowany avatar ma budowę ciała i fizjologię taką jak Na'vi. Jednak dodanie ludzkiego genomu, który jest niezbędny do utworzenia mentalnego łącza, powoduje wytworzenie pięciopalczastych dłoni i stóp oraz zmniejszenie rozmiaru gałek ocznych. Przyczyny tych zmian nie są jak na razie poznane.

Zadania Edytuj

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki