Fandom

Avatar Wiki

Procak

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Slinger.jpg
Procak
Informacje o gatunku
Rodzima planeta

Pandora

Nazwa Na'vi

Lenay'ga

Nazwa łacińska

Acediacutus xenoterribili

Skóra

pomarańczowy

Wysokość

2,4 metra wysokości

Za kulisami
Pojawia się w

Tajny raport

Procak - zwierzę zamieszkujące lasy deszczowe. Jest to najdziwniejsze i najbardziej niebezpieczne stworzenie odkryte do tej pory na Pandorze.

Anatomia Edytuj

Posiada muskularną szyję i trójkątną głowę z żądłem. W rzeczywistości głowa jest "dzieckiem" ciała i pozostaje w symbiotycznym związku z "matką", dopóki nie jest dość duża by latać. Oprócz tego zwierzę posiada 6 kończyn, podobnie jak inne pandorańskie zwierzęta. Szyja ma łukowaty kształt, jest długa. Ciało ma kolot czerwonawy lub żółty. Procak jest trochę podobny do ziemskiego bociana, gdyby spojrzeć na szyję, głowę i nogi.

Ekologia i odżywianie Edytuj

Procak.jpg

Szkic procaka

W gruczołach przyżądłowych wytwarzana jest neurotoksyna, za pomocą której zwierzę może polować i zabijać swoje ofiary. Stanowi ogromne zagrożenie zarówno dla ziemian skolonizowanych na księżycu, jak i ich rdzennych mieszkańców.

Procak jest drapieżnikiem lądowym, mięsożercą. Do jego podstawowego pożywienia należą Sześcionogi, ale poluje też czasem na nieco większe zwierzęta. Może też atakować wężowilki lub samych Na'vi.

Na'vi nacierają się sokiem z liści, który imituje zapach Procaka, by ochronić się przed atakami wężowilka.

Polowanie Edytuj

Podczas polowania głowa Procaka odczepia się i leci w stronę zdobyczy jak samonaprowadzający, jadowity pocisk. Gdy pochwyci ofiarę, wydaje z siebie serię wysokich pisków. Owe sygnały pozwalają ciału zlokalizować głowę i ruszyć w jej stronę. Gdy Procak zaspokoi swój głód, jego szyja zgina się, a sieć włosowatych czułków na nowo łączy głowę z ciałem.

Wykorzystanie przez Na'vi Edytuj

Na'vi czasami wykorzystują głowę procaka, jeszcze nasączoną neurotoksynami, jako skutecznej broni w walce lub polowaniu.

Bibliografia Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki