Fandom

Avatar Wiki

Piekielne Wrota

367stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Hellsgate1.jpg
Piekielne wrota
Informacje o miejscu
Lokalizacja

Pandora

Mieszkańcy

Ludzie

Za kulisami
Pierwsze wystąpienie

Avatar

Piekielne Wrota, oficjalnie Kolonia Rozwoju Zasobów Administracji – główne centrum wszelkich działań kolonialnych ludzi na Pandorze, jedyny kosmodrom księżyca. Jest w stałym stanie oblężenia zarówno toksycznego środowiska jak i niebezpiecznych zwierząt.

Opis Edytuj

Baza jest zbudowana na planie pięciokąta (każdy bok 2.3382 km lub 11.69 km ogółem) o powierzchni 9,406 km². Główne wieże w każdym wierzchołku bronią bazy przed naruszeniami powierzchni i powietrza przez wszelką wrogą pandoriańską przyrodę. Mniejsze wieże, rozstawione 250 metrów od siebie, bronią bazę przed mniejszymi formami życia, uwzględniając podziemne ataki. Bazę otacza wyczyszczony, trzydziestometrowy pas, który jest regularnie patrolowany przez kombajn do karczowania, usuwający dżunglę poprzez regularne stosowanie kwaśnych produktów ubocznych górnictwa. Nieco ponad ⅓ powierzchni jest zajęta przez drogi startowe promu, poduszki VTOL, hangar, magazyny sprzętu i struktury garaży. Podobną powierzchnię zajmują: Zatoczka Zbrój, hangary pojazdów i zakład przemysłowy, używany głównie do wytwarzania części do urządzeń górniczych oraz amunicji do obrony bazy. Kompleks rafinerii unobtanium zajmuje zachodnią stronę obiektu.

W pozostałej części Piekielnych Wrót mieszczą się struktury administracyjne, takie jak: koszary dla personelu SecOps, mieszkania dla techników i pracowników kopalni, prywatne mieszkania starszych pracowników oraz centrum operacyjne.

Obiekty rekreacyjne, takie jak kantyna główna (powszechnie znane jako "Hell's Kitchen") jest udostępniona, z wyjątkiem otwartego odcinka między laboratorium badawczym i strefa lądowania wykorzystywane głównie przez członków programu avatar dla szkolenia sportowego.

Zakład stereolitograficzny Edytuj

Każdy kawałek ludzkiej maszyny używanej na Pandorze musi być wykonany w zakładzie Stereolitografii. Stereolitografia jest formą drukowania 3D, który pozwala ludziom na budowę prawie wszystkiego czego chcą tak długo, jak starcza im surowców. Ograniczona zdolność wytwórni do budowy zaawansowanych komputerów jest jednym z powodów, dlaczego ludzie nie byli w stanie wykorzystać nowoczesnych technologii w swoich pojazdach. Mankamentem jest to, że trzeba na statku kosmicznym przywozić kilka bardziej zaawansowanych materiałów używanych do obiektów, w większości surowce są jednak pobierane z Pandory.

Valkyrielanding.jpg

Walkiria lądująca na lotnisku

Lotnisko Edytuj

Lotnisko zajmuje ⅔ Piekielnych Wrót. Zawiera pas startowy i 2 lądowiska pionowzlotów połączone przez drogę do kołowania. Lądujące Walkirie przelatują nad złożem unobtanium i zaczynają podejście końcowe. Następnie są eskortowane przez Skorpiony, dopóki nie obrócą dysz siników do pionu i nie wylądują. Inne pojazdy lotniczego wyładunku schodzą do lądowania, a następnie są holowane na obszar hangaru.

Zatoczka Zbrój Edytuj

Zatoczka Zbrój to miejsce gdzie pojazdy są przechowywane, naprawiane lub przebudowywane. Ten budynek jest głównym obszarem przechowywania wszystkich kombinezonów PZM. Jest też mała siłownia wewnątrz szafki z bronią, którą używa Pułkownik Quaritch. Przeznaczona dla bezpieczeństwa i szybkiego rozmieszczenia sił zbrojnych, Zatoczka Zbrój jest podstawą obrony Piekielnych Wrót. Wewnątrz mieści się ogromny, ufortyfikowany hangar gdzie w gotowości stoi Smok C-21 stworzony do dominacji bitwy, Skorpiony AT-99, kombajny do karczowania i szeregi kombinezonów PZM, pojazdy wsparcia i inne gotowe do walki maszyny.

Quaritchamp.jpg

Miles Quaritch rozmawiający z Jake'm w Zbrojowni

Zatoczkę Zbrój Piekielnych Wrót z zapasami amunicji uważa się za jeden z największych punktów koncentracji lekkiej i średniej broni poza Ziemią. Zatoczka jest zbudowana ze ścian betonowych metrowej grubości i topionego, lokalnego kamienia. Jej drzwi są wykonane ze wzmocnionego, magnetycznie uruchamianego stopu tytanu. Dach zbudowany jest z trzymetrowej grubości żelbetowej warstwy wierzchniej; dodatkowa powierzchnia lokalnego szklanego kamienia nadaje dodatkową moc i ochronę. Jego specyfikacje są uważane za wystarczające, aby oprzeć się napaści fizycznej przed największymi znanymi stworzeniami Pandory z zachowaniem marginesu bezpieczeństwa.

Większość Zatoczki Zbrój pierwotnie była wyznaczona do przechowywania sprzętu górniczego, jako cywilny parking i do utrzymania pojazdów oraz jako dodatkowe obiekty rekreacyjne. Zamiast tego, maszyny, które zostały wycofane jako urządzenia górnicze były ponownie używane do produkcji amunicji i drutu kolczastego, maszyny górnicze były używane do kopania rowów obronnych lub wyposażane w opancerzone kabiny, olbrzymie noże wysłane poza drut aby wycinać faunę Pandory.

Zobacz też Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki