FANDOM

Neytiri nazachema

Neytiri z piórami i ozdobnymi koralikami

Ozdoby Na'vi - Na'vi znani są z noszenia wielu ozdób na ciele oraz braku odzieży takiej, jaką noszą ludzie. Ozdób Na'vi jest mnóstwo - od pióra przypiętego do głowy po wysokie pasy na brzuchu.

Ozdoby głowy Edytuj

Jedną z najpopularniejszych i najpiękniejszych ozdób Na'vi na głowę jest ochraniacz przed wiatrem. Mieszkańcy Pandory używają go podczas lotu na Ikranach jako znacz swojej "makto'wości". Ponadto kobiety czasami przypinają sobie do głowy kolorowe - najczęściej różowe, niebieskie lub zielone - pióra zbite w kępkę. Niektórzy Na'vi, tak jak Neytiri, robią sobię również w uchu duży otwór, który jest utrwalany twardym materiałem. W takim otworze umieszcza się różne kolczyki, pióra, ale najczęściej są to koraliki zawieszone na sznurku. Również włosy są ozdabiane przez Na'vi. Na cienkie warkoczyki nawleka się koraliki najczęściej wykonane z drewna. Zresztą już same warkoczyki uważane są za ozdobę, gdyż można włosy nosić rozpuszczone, jak nosiła je Neytiri po nocy z Jake'em.

Tsutey2

Ozdoby szyi Edytuj

Na'vi, podobnie jak ludzie, noszą wisiorki. Jednak nie wiszą one luźno (choć takie też istnieją), ale najczęściej przylegają do ciała. Neytiri nosiła na szyi sznurek, na który nawleczone były trzy zielone koraliki. Inną ozdobą, najczęściej u mężczyzn, jest wysoki "golf" wykonany z plecioych włókien. Obejmuje on cały kark, od podbródka, po klatkę piersiową. Często wplecione były też kości i koraliki. Taką ozdobę nosił Tsu'Tey.

Ukamtsu

Różne ozdoby

Ozdoby tułowia Edytuj

Piękną, ale za to rzadką ozdobą tułowia jest nóż w pokrowcu zawieszony na klatce piersiowej. O wiele częstszą jest ochraniacz na brzuch który, podobnie jak "golf", jest trawdy i wykonany z plecionek sznurków oraz tkanek zwierzęcych i roślinnych. codzienna odzież.

Ozdoby na nogi, ręce i ogon Edytuj

Na rękach i nogach Na'vi najczęściej umieszczają podłużne plecionki, takie jak sznurki i ponawlekane na nie paciorki. Popularną ozdobą jest bransoleta, biegnąca od nadgarstka po łokieć, oraz od kostki po kolano. Podczas lotu na Ikranach, niektórzy Na'vi zakładają na nogi cienkie ozdoby przypominające wyglądem ludzkie rajstopy. Na ogon Na'vi - na przykład Neytiri - zakładają dwa sznurki, które są ułożone w kształt spirali.

Ozdoby wojenne i ceremonialne Edytuj

Moattt

Podczas wojny Na'vi używają bardzo dużych, niekiedy obejmujących sporą część ciała, ozdób. Można do nich zaliczyć plecionkę sznurków, którą miał Tsu'Tey na wojnie. Na'vi malują również na swoim ciele różnokolorowe, najczęściej granatowe, białe i pomarańczowe pasy.

Olo'eyktan, w tym przypadku Eytukan, jako ozdobę ceremonialną miał na ramionach tzw. "lwią grzywę", czyli pióropusz składający się ze sztywnych liści. Natomiast Mo'at, Tsahik, miała jakby fartuch upleciony z żółtych i czerwonych koralików.

Podczas różnych ceremonii i imprez, organizowanych najczęśc
Ozdobi na'vi neytiri wojna

Przykładowe ozdoby Na'vi (od lewej:) codzienny strój, strój przywódcy, malowidło ceremonialne, malowidło wojenne

iej po polowaniu, Na'vi przyozdabiają swoje ramiona "skrzydłami" wykonanymi z plecionek. Tak ubierają się zazwyczaj tancerze wykonujący swoje rytualne tańce przy ognisku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki