FANDOM

Spellman.png
Norm Spellman
Informacje biograficzne
Miejsce zamieszkania
Opis fizyczny
Gatunek
Płeć

Mężczyzna

Status

Żyje

Kolor oczu

Zielone

Rodzina
Rodzina

Nieznana

Affiliations
Zajęcie

Antropolog

Powiązania
Za kulisami
Grany przez

Joel David Moore

Pierwsze wystąpienie

Avatar

Norm Spellman - antropolog, jeden z głównych bohaterów filmu Avatar.

Biografia Edytuj

Na Ziemi Edytuj

Norm urodził i wychował się na Ziemi. Przeszedł szkolenie pozwalające mu wziąć udział w programie Avatar, przez pięć lat uczył się języka Na'vi. Jego łączny czas połączeń treningowych z Avatarem to 520 godzin.

Przybycie na Pandorę Edytuj

Jako przyjaciel Toma Sully'ego, Norm zaraz po przybyciu na Pandorę przedstawił się Jake'owi, bratu Toma. Chociaż początkowo czuł zazdrość w stosunku do Jake'a, pomagał mu w nauce języka.

Zniszczenie Drzewa Domowego Edytuj

Norm obserwował tę scenę z centrum połączeniowego w Piekielnych Wrotach. Kiedy Parker Selfridge rozkazał odłączenie Avatarów, próbował do tego nie dopuścić. Został za to zamknięty w areszcie, razem z Jake'iem Sully i Grace Augustine, skąd uwolnili ich Trudy Chacon i Max Patel.

Bitwa o Drzewo Dusz Edytuj

Razem z Grace, Jake'iem, Trudy i Maxem zbuntował się przeciwko Parkerowi i pułkownikowi. Brał udział w finałowej bitwie - ostrzeliwał oddziały Quaritcha karabinem, ujeżdżając Pa'li wraz z Na'vi. Jego avatar został postrzelony w klatkę piersiową, jednak Norm nie zakończył swojego udziału w bitwie - założył egzopak, zabrał karabin i poszedł walczyć dalej. Po bitwie pozwolono mu pozostać na Pandorze.

Osobowość Edytuj

Jako naukowiec Norm był zafascynowany środowiskiem Pandory.

Ciekawostki Edytuj

GraceAndNorm.jpg

Grace i Norm jako Avatary badają florę Pandory

  • W pierwszej wersji scenariusza miał romans z Trudy Chacon.
  • Początkowo miał się nazywać Norm Cheeseman.
  • Na czapce z daszkiem, którą Norm nosi jako Avatar, znajduje się napis w alfabecie Braille'a oznaczający liczbę 1969. Pierwsze cztery punkty z lewej to znak zawsze poprzedzający liczbę, dopiero potem są cztery cyfry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki