Fandom

Avatar Wiki

Nóż PZM

370stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Knife.JPG
Nóż PZM
Informacje o broni
Używany przez

Człowiek

Wytwarzany przez

Hirte and Fahl Arms Manufacturing Ltd.

Za kulisami
Wystąpienia

Nóż PZM - będący na wyposażeniu kombinezonu PZM sił ZPZ stacjonujacych na terenie Pandory.

Ogólnie Edytuj

Ta broń wygląda jak wielki nóż, ponieważ taka była świadoma decyzja producenta. Nóż PZM okazał się bardzo popularny wsród operatorów kombinezonów i nabywców broni, czego skutkiem było wyparcie wcześniejszych wersji narzędzi tnących, między innymi tych w kształcie litery "V" lub kwadratu. Początkowo był montowany na spodzie przedramienia Platformy, jednak później zmieniono ten projekt na możliwość używania noża z tzw. "wolnej ręki". Nóż PZM ma długość około 1 m, a jego masa wynosi 34 kg.

Zastosowanie Edytuj

Na Pandorze ceramiczne ostrze ów Noża służy głównie do oczyszczania drogi Platformie Zwiększonej Mobilności, gdy trzeba przedrzeć się przez gęste zarośla pandorańskiej dżungli.

Nóż może być również wykorzystywany jako broń do walki wręcz na krótki dystans. Jeżeli operator Kombinezonu PZM sprawnie posługuje się swoją maszyną, to używanie noża jako broni nie powinno mu sprawić większych trudności. Przykładem - niemal mistrzowskiej walki z użyciem ów broni - może być Pułkownik Miles Quaritch, walczący z największym drapieżnikiem Pandory - Thanatorem i dosiadającą go Neytiri.

Pojawienie się Edytuj

Nóż PZM pojawia się w filmie dwa razy. Mianowicie gdy Quaritch używa jednego z tych noży, aby zabić Thanatora (i Neytiri) podczas bitwy o Drzewo Dusz.

Drugi raz można je spostrzec wtedy, gdy grupa szarżujących Młotogłowów Tatanoderów siły lądowe SecOps (w tym Kombinezony PZM) w końcowej bitwie; jeden z noży można zauważyć, gdy jest używany przeciwko jednemu z Młotogłowów.

Galeria Edytuj

Bibliografia Edytuj

  • Maria Wilhelm, Dirk Mathison: Tajny raport o świecie Pandory. Warszawa: Amber, 2009 ISBN 978-83-241-3604-9 s. 191

Więcej z Fandomu

Losowa wiki