Fandom

Avatar Wiki

Mroczny koń

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kon siodlo.jpg
Mroczny koń
Informacje o gatunku
Rodzima planeta

Pandora

Nazwa Na'vi

Pa'li

Nazwa łacińska

Equidirus hoplites

Skóra

szara z niebieskimi pasami

Długość

rozmiary podobne do słonia

Za kulisami
Pojawia się w

Mroczny koń - sześcionożne stworzenie, podobne do ziemskiego konia. Nieagresywne, w przeciwieństwie do Ikrana.

Anatomia Edytuj

Konik.jpg

Model Mrocznego konia

Stworzenie podobne jest do ziemskiego konia. Mroczny Koń ma 6 nóg, które są niezwykle silne i pokryte chityną. Nie można w przypadku tego stworzenia, wyraźnie odznaczyć kopyt. Skóra zwierzęcia jest pozbawiona sierści, podobnie jak inne pandoriańskie ssaki.

Mroczny Koń ma długą, podobną do ziemskich koni, szyję, jednak w przeciwieństwie do nich, zamiast grzywy, jest cieńsza warstwa samego pancerza. Zaś mała, długa głowa zakończona jest wąskim pyskiem z niewielkim otworem gębowym, natomiast w tylnej części jest przysłaniana przez warstwę pancerzyka.

Ciało jest pokryte jaskrawymi prążkami, przypominającymi paski zebry, zazwyczaj koloru niebieskiego. Znajdują się one w części grzbietowej. Również ogon zwierzęcia jest twardy, jednak nie pokryty pancerzem.

Zwierzę ma dwa czułki wyrastające po obu stronach na głowie, podobnie jak zmora górska i wiele innych stworzeń. Służą one głównie lokalizacji pożywienia, innych koni oraz porozumiewania się między sobą. Również dzięki czułkom Na'vi mogą zawiązywać Tsaheylu, aby dosiąść zwierzęcia.

Siedlisko Edytuj

Direhorse and rides.jpg

Mroczne konie i ich jeźdźcy

Mroczny koń zamieszkuje pandorańskie lasy i trawiaste równiny, jednak dzięki pancerzowi i zmiennocieplności może się przystosować do każdego środowiska. Gdy zostanie udomowiony przez Na'vi, mieszka z Drzewie Domowym lub na polankach niedaleko niego.

Odżywianie Edytuj

Lądowy wszystkożerca. Długi pysk i język pozwala mu odżywiać się sokiem drzew i kwiatów, na przykład dzbanecznika końskiego. Nektar dzbanecznika jest ulubionym pożywieniem Mrocznego Konia. Czasem może zjadać też małe owady, na przykład Piekielne osy. Podczas żerowania czesto zapyla pandorańskie kwiaty.

Wykorzystanie przez Na'vi Edytuj

Konie.jpg

Polowanie na gromowoły przy pomocy Mrocznych koni

Sześcionogi koń to szybki wierzchowiec, doskonale przystosowany do pandorańskiego środowiska, dlatego Na'vi tak chętnie ich dosiadają. By nawiązać z nim kontakt, Na'vi musi dosiąść konia i połączyć swój warkocz z jednym z czułków konia. Gdy połączenie jest nawiązane, jeździec może wydawać polecenia bezpośrednio przez Tsaheylu.

Nawiązanie Tsaheylu nie prowadzi do powstania więzi trwającej całe życie, dlatego też każdy tubylec może dosiadać dowolnego konia, nawet należącego do innego członka klanu.

Pojawianie sięEdytuj

Galeria Edytuj

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki