FANDOM

Sexnavi

Jake i Neytiri

Miłość Na'vi - Na'vi rozmnażają się podobnie jak ludzie, jednakże ich liczebność reguluje Eywa, ogólnoplanetarna świadoma istota, która dba o równowagę biologiczną na Pandorze.

Małżeństwa Na'vi zawierane są na całe życie. W związku z tym, partnerzy dobierają się niezwykle starannie i bez pośpiechu.

Kiedy mężczyzna wybierze kobietę, a kobieta mężczyznę, oboje udają się w miejsce, gdzie mogą nawiązać kontakt z Eywą. Tam łączą się za pomocą tsaheylu, neuronalnej więzi. Zapewnia to połączenie między partnerami o bardzo wysokim, nieosiągalnym na Ziemi stopniu intymności.

Jeśli Eywa uzna, że para nie rokuje nadziei na zgodne wspólne życie, przerywa połączenie. W przeciwnym razie, para zasypia. Mówi się, że w czasie tego snu, przyszli małżonkowie odbierają przekazy, mówiące o ich dalszym, wspólnym życiu.

Połączenie poprzez tsaheylu nie wiąże się z reprodukcją. Aby dać życie nowemu Na'vi, potrzebny jest stosunek seksualny, podobnie, jak w przypadku żywych istot na Ziemi. Dzięki połączeniu neuronalnemu, wrażenia, odbierane podczas tego aktu przez partnerów są nieporównywalne z niczym znanym na planecie Układu Słonecznego.
Splatanie warkoczy

Jake i Neytiri splatający swoje warkocze

Cytaty Edytuj

I'm with you now, Jake. We are mated for life.

Teraz jestem z tobą, Jake. Stworzyliśmy więź na całe życie.

(Neytiri do Jake'a podczas wspólnej nocy)

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki