FANDOM

Mbs1
MBS-9M Hydra
Informacje o broni
Używany przez

Człowiek

Wytwarzany w
Wytwarzany przez

Masa-Cirre Ltd., Modular Belt System Division

Za kulisami
Wystąpienia

MBS-9M Hydra (inna nazwa Modified General Dynamics GAU-19/A) - broń pokładowa wykorzystywana przez siły ZPZ.

Ogólnie Edytuj

Jest to broń pokładowa o kalibrze 12,7 milimetra. Posiada dwa rodzaje naboi: smugowe i pociski wypełnione szpilkami uranu. MBS-9M jest bronią trójlufową, która wystrzeliwywuje od 600 do nawet 1800 pocisków na minutę. Karabin Hydra ma długość około 1,5 metra, a jego masa wynosi 14 kg (bez magazynka).

Hydra MBS-9M jest jedną z mniejszych wersji uzbrojenia MBS, którą w porównaniu do zdalnie sterowanych odpowiedników (np. MBS-22A) opracowano z myślą o prostym dostosowaniu dla jednostek lądowych. Może być używana także jako strzelba, karabin maszynowy lub zostać zamontowana w pojazdach.

Karabin Hydra pozwala na prowadzenie ognia w trybie ręcznym. Amunicja jest ładowana automatycznie. Należy również dodać, że MBS-9M strzela ze wszystkich "działek" jednocześnie, zaś sama broń nie obraca się podczas ostrzału (podobnie jak w Gatling Gun).

Zastosowanie Edytuj

Karabin wykorzystywany jest przede wszystkim do stawiania ognia zaporowego oraz oczyszczania terenu. Montuje się go przy drzwiach śmigłowca Samson oraz Skorpion. Może być również używana w transporterach opancerzonych i miejscach, które muszą być stale bronione (między innymi placówki wojskowe ZPZ) przed atakami dzikich zwierząt i Na'vi - w takim przypadku są montowane np. na wysokich ogrodzeniach chroniących obozy ZPZ przed Wężowilkami lub w innych strategicznych punktach.

W Avatar: The Game Działko, bazujące na Hydrze, służy do obrony kluczowych placówek ZPZ.

Pojawienie się Edytuj

MBS-9M był powszechnie używany w filmie przez wojska ZPZ. Między innymi w stanowiskach strzelniczych zrobionych na dachu Wahadłowca Walkirii, podczas ataku na Drzewo Dusz. Również dwa takie karabiny posiadał Samson 16 należący do Trudy Chacon podczas ataku na Drzewo-Dom.

Galeria Edytuj

  • Lyle Wainfleet z MBS-9M, zamontowanym w kanonierce SA-2 Samson
  • GAU-19 podczas walki o Drzewo Dusz
  • MBS-9M
  • MBS-9M, model broni
  • Hydra w stanowisku strzelniczym na dachu Walkirii
  • Pokaz karabinu maszynowego MBS-9M 'Hydra'
  • Karabin maszynowy MBS-9M zamontowany na Samson 16

Zobacz też Edytuj

Bibliografia Edytuj