FANDOM

MBS-22A
MBS-22A
Informacje o broni
Używany przez

Człowiek

Wytwarzany w
Wytwarzany przez

Masa-Cirre Ltd., Modular Belt System Division

Za kulisami
Wystąpienia

MBS-22A - karabin maszynowy z automatycznym układem namierzania celu i otwierania ognia, używany przez siły ZPZ na Pandorze. Pojawił się także w grze Avatar: The Game jako Automatyczne działko MBS-22A.

Ogólnie Edytuj

MBS-22A jest podstawową jednostką obrony granicznej. Wykorzystuje pociski naddźwiękowe (m.in. ze szpilkami lub smugowe) o kalibrze 20 milimetrów. Jest to broń szybkostrzelna - 2000 pocisków na minutę z jednej lufy[1]. Broń podobnie jak MBS-9M Hydra wyposażona jest w system trójszynowy, co oznacza że ma trzy lufy, które są używane na przemian. Dzięki takiemu rozwiązaniu, lufa, z której oddano strzał może zostać spokojnie przeładowana oraz schłodzona. Zasięg ów działka wynosi blisko 500 metrów. Broń wykorzystuje trzy rodzaje ognia: pojedynczy, sekwencyjny oraz ogień z jednej lufy. MBS-22A ma długość około 2 metrów i wysokość 1,3 metra. Masa karabinu wynosi 110 kg.

Płomień wylotowy karabinu ma charakterystyczny trójkątny kształt rozbłyskujący sekwencyjnie.

Zastosowanie Edytuj

Na Pandorze jest wykorzystywany do obrony rubieży, a szczególnie do ochrony Piekielnej Bramy (znajduje się również w większości pomniejszych placówkach wojskowych ZPZ). Karabiny MBS-22A są zazwyczaj montowane na wieżach strażniczych, aby broniły bazę przed atakami z powietrza i lądu. Ów karabiny są bardzo skuteczne przeciwko drapieżnym stworzeniom, błąkającym się w pobliżu placówek korporacji. Może być też wykorzystywany przez jednostki zmotoryzowane.

W Avatar: The Game, stosowany przez ZPZ jako działko w celu obrony kluczowych obszarów.

Galeria Edytuj

Bibliografia Edytuj

  • Maria Wilhelm, Dirk Mathison: Tajny raport o świecie Pandory. Warszawa: Amber, 2009 ISBN 978-83-241-3604-9
  • Avatar: The Game - Pandorapedia

Przypisy

  1. Podsumowując MBS-22A potrafi wystrzelić 6000 pocisków w ciągu minuty ze wszystkich luf.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki