FANDOM

Hammerheadtitanothere
Młotogłów Tytanoder
Informacje o gatunku
Rodzima planeta

Pandora

Nazwa Na'vi

Angtsìk

Nazwa łacińska

Titanotheris hammercephalis

Skóra

niebieski (grzbiet), jasnobrązowy (nogi)

Wysokość

ok. 6,5 m

Długość

ok. 11 m

Kolor oczu

żółte, żółto-pomarańczowe.

Za kulisami
Pojawia się w

Młotogłów Tytanoder (Angtsik) - Stosunkowo agresywny, największy lądowy roślinożerca Pandory. Polują na niego rdzenna ludzkość Pandory oraz Thanatory. Najsłabszym miejscem są jego wloty powietrza, podobnie jak u innych, grubopancernych zwierząt na Pandorze, na przykład Gromowół

Anatomia Edytuj

Jak inne Pandorańskie stworzenia posiada sześć opancerzonych nóg. Całe ciało również pokryte jest grubym pancerzem, podobnie jak u Thanatora oraz Gromowoła. Pancerz ten jest podzielony na szerokie segmenty, żeby grzbiet można było zginać. Na grzbiecie znajduje się dodatkowa warstwa ostro zakończonego pancerza, przypominającego siodło wierzchowców. Na głowie znajduje się podłużny młot, również z grubą warstwą chityny (z której zbudowana jest w większości warstwa ochronna w postaci pancerza), przypominający głowę ziemskiego rekina młota. Dokładnie jest złożona z dwóch długich i szerokich kości, wystające poza głowę, a na każdej z nich znajduje się jedna para oczu (jedno duże i jedno małe). Czułki wyrastające z głowy są bardzo podobne do czułek innych stworzeń, lecz są one o wiele grubsze oraz twardsze i są skierowane lekko ku górze. Otwory oddechowe są umieszczone na szyi, tak jak u innych zwierząt Pandory.

Siedlisko Edytuj

Młotogłowy zamieszkują głównie otwarte stepy, lecz o wiele częściej można je spotkać w lasach deszczowych i tropikalnych.

Odżywianie się Edytuj

Odżywia się trawą.

Zwyczaje Edytuj

Egzystuje w stadach liczących od kilku do kilkunastu osobników, a młotokształtną głowę wykorzystuje w formie swojego rodzaju taranu. W szczególności gdy poczuje się zagrożony, to najpierw próbuje potencjalnego agresora odstraszyć za pomocą stroszenia płyt, po czym swoją młotokształtną głową taranuje otaczającą leśną roślinność, a następnie atakuje (szarża) bez wahania. Oczywiście za wyjątkiem sytuacji gdy jest sam (bardzo rzadko) lub w niewielkim stadzie i w szczególności w obecności jego największego wroga czyli polującego na nie Thanatora woli salwować się ucieczką.

Pojawienie się Edytuj

Galeria Edytuj

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki