FANDOM

Leona-lewis-2
Leona Lewis
Informacje biograficzne
Nazwisko

Leona Louise Lewis

Data ur.

3 kwietnia 1985

Narodowość

brytyjka

Płeć

kobieta

Strona internetowa

Oficjalna strona

Kariera
Aktywność

2005 - obecnie

Leona Lewis jest brytyjską piosenkarką, która zaśpiewała główną piosenkę promującą film Avatar, o nazwie "I See You".

Ogólnie Edytuj

Leona Louise Lewis – brytyjska piosenkarka pop i R&B, autorka tekstów, kompozytorka, początkująca projektantka mody i zwyciężczyni trzeciej edycji programu telewizyjnego The X Factor, gdzie okrzyknięto ją najbardziej utalentowaną wokalistką spośród wszystkich (od zeszłego grudnia - pięciu) dotychczasowych zwycięzców programu.

Jej debiutancki singel "A Moment Like This" wydany w grudniu 2006, pobił ówczesny światowy rekord (w ściąganiu na komputer utworów) 50 000 ściągnięć/30 minut. Następny singel "Bleeding Love" został uznany w Wielkiej Brytanii za najczęściej kupowany singel w 2007 roku. Zaś jej debiutancki album – Spirit, wydany na początku listopada 2007 stał się najczęściej kupowanym debiutanckim albumem w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. W Polsce i innych europejskich krajach płyta została wydana 28 stycznia 2008r. W Ameryce Północnej płyta została wydana w kwietniu 2008, Spirit zadebiutował na 1 pozycji notowania Billboard 200.

LLL

Leona Lewis

Razem z Jimmym Page'em wykonała na ceremonii zakończenia Igrzysk Olimpijskich w Pekinie "Whole Lotta Love" zespołu Led Zeppelin.

Została wybrana "Człowiekiem roku 2008" przez organizację PETA za walkę o godne traktowanie zwierząt.

Ma na swoim koncie 23 nagrody, 18 nominacji - w tym 3 nominacje do nagrody Grammy. Nagrała 4 single numer 1 z pięciu oraz multiplatynową płytę Spirit, której reedycja także zajęła to zaszczytne miejsce.

Albumy studyjne Edytuj

  • "Spirit" (2008)
  • "Echo" (2009)

Wydane single Edytuj

  • "A Moment Like This"
  • "Bleeding Love"
  • "Footprints in the Sand"
  • "Better in Time"
  • "Forgive Me"
  • "Run"
  • "I Will Be"
  • "Happy"
  • "I Got You"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki