FANDOM

Horse Clan Plains.jpg

Wioska Klanu Jeźdźców

Klan Jeźdźców - jest to nieznana liczba mniejszych klanów tworzących jeden większy organizm plemienny pod wodzą Na'vi o imieniu Awkey. Ten szczep w porównaniu do Omaticaya i wielu innych żyje nie w dżungli, a na równinach Pandory. Specjalnością klanu jest kawaleria, z wykorzystaniem Mrocznych Koni (Pa'li).

Awkey3.jpg

Awkey, wódz Klanu Jeźdźców

Sposób życia Edytuj

Ów klan żyje w cieniu ogromnych drzew, których na równinach jest niewiele, co sprawia, że domy Na'vi z tych rejonów są uznawane za altany z wikliny, wykonane z długich traw oraz drewna, zaś w centrum takowej budowli znajduje się ognisko. Zakłada się, że te specyficzne altany są budowane po to, aby chronić mieszkańców przed ewentualnymi burzami i silnym wiatrem. Chaty w wiosce są umieszczone dosyć ciasno, co może oznaczać wysoką zwartość oraz solidarność wspólnoty.

Wielu członków klanu zajmuje się piercingiem, co może być prawdopodobnie jedną z plemiennych tradycji. Przykładem tego może być lider klanu - Awkey, mający przekłuty nos specyficzną ozdobą[1] (prawdopodobnie kością).  

Wojna z ZPZ Edytuj

Horse Clan of the Plains.png

Klan gotowy do bitwy

Ów klan - podobnie jak 13 innych - zostaje wezwany przez Toruk Makto Jake'a Sully'ego do walki z ZPZ oraz do pomocy w obronie Drzewa Dusz. Klan Jeźdźców z Awkey'em na czele, odegrał ważną rolę w konflikcie z korporacją, gdyż to on prowadził atak naziemny na siły ZPZ. Jednak cała ofensywa kawalerii Na'vi została w pełni odparta przez Kombinezony PZM i żołnierzy piechoty SecOps. Zmuszając resztę klanu do rozproszenia i wycofania się z pola walki. Klan poniósł w bitwie ciężkie straty, jednak dokładna liczba zabitych nie jest znana.

Klan Jeźdźców podczas bitwy był dodatkowo wspierany przez Norma Spellman pilotującego swojego Awatara dopóki nie został postrzelony, a później w jego ludzkiej postaci. Norm w dużym stopniu przyczynił się do bezpośredniego ataku naziemnego, utrzymując zarazem kontakt z Jake'm, przy użyciu mikrofonu założonego na szyi.

Przypisy

  1. Podobna ozdoba jest stosowana przez indiańskie plemię z Ameryki Północnej zwane "Nez Percé" (wym. /ˌnɛzˈpɜrs/) i zamieszkujące w regionie Columbia River Plateau — północno-zachodniego Pacyfiku Stanów Zjednoczonych.

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki