FANDOM

M60 matanza.jpg
Karabin maszynowy M60
Informacje o broni
Używany przez
Wytwarzany w
Wytwarzany przez

IBSF Protection Solutions

Za kulisami
Wystąpienia

M60 - uniwersalny karabin maszynowy o kalibrze 7.62x51mm. Karabin maszynowy M60 jest jedną z broni używanych w filmie Avatar. Korzystają z niego żołnierze ZPZ (SecOps) na Pandorze. Nie wiadomo czy karabin użyty w filmie jest rzeczywistym M60. Jednak na potrzeby filmu przeszedł znaczne zmiany, przez co różni się od oryginału używanego przez współczesne armie świata.

Ogólnie Edytuj

M60 magazynek.PNG

Magazynek bębnowy M60

Zmiany w stosunku współczesnych M60 do futurystycznych obejmują m.in. unikalne osłony termiczne na lufie karabinu, które pomagają użytkownikowi uzyskać kontrolowany uchwyt broni, nie będąc zarazem narażonym na poparzenie rąk podczas strzelania w sposób ciągły. Jest to praktyczne zwłaszcza dla Awatarów, ponieważ używają M60 jako karabinów szturmowych i zazwyczaj chwytają je za osłonę termiczną, zamiast przyczepić je do pojazdu jak broń przy drzwiach. Kolejną zmianą jest cały odpinany magazynek bębnowy, który jest bardziej funkcjonalny w porównaniu do standardowych współczesnych magazynków w kształcie pudełka. Oprócz tego korzysta z pocisków z małą ilością plutonu zamiast pocisków w pełnym metalowym płaszczu (FMJ) jak współczesne M60. Pozwala to na przebicie się poprzez najcięższe pancerze, pomimo że grube, wzmocnione włóknem węglowym kości jakiegoś pandorańskiego stworzenia mogą to wytrzymać. Jednakże Na'vi mogą zostać szybko zabici, dzięki dużej szybkostrzelności tej broni.

Zastosowanie Edytuj

M60 series.jpg

Rodzaje M60, od lewej: BANISHER I i NECROSIS II zaś po prawej STELLAR III i IV

Jak pokazano w filmie, M60 to karabin automatyczny, będący bardzo wszechstronną bronią, mająca za zadanie wyrządzić spore szkody m.in. pojazdom powietrznym, piechocie lub przyrodzie Pandory (na pewno nie jest w stanie przebić skóry/zbroi Młotogłowa, co Jake Sully starał się zrobić, ale jednak został ostrzeżony przez Dr Grace Augustine, że jego skóra jest zbyt twarda na taką broń).
Norm Spellman (pod postacią Awatara) również dzierżył w swoich dłoniach jeden z karabinów M60, podczas bitwy lądowej między Na'vi i ZPZ. Lecz gdy wojska Na'vijczyków organizują odwrót, Norm zostaje postrzelony w ramię, zaś jego M60 upada na ziemię i zostaje porzucone.

Karabin M60 jest często używany przez Awatary jako broń szturmowa, z tego względu, że inne standardowe karabiny ZPZ są za małe dla wysokich Awatarów. Przykładem tego może być Jake, który używał M60 w walce z Thanatorem lub Norm Spellman podczas końcowej bitwy między Na'vi a ZPZ. Ponadto jest często montowywany do pojazdów powietrznych, między innymi przy drzwiach kanonierki SA-2 Samson. M60 używano także na stanowiskach strzelniczych, utworzonych na grzbiecie/dachu Wahadłowca Walkiria.

Avatar: The Game Edytuj

M60.png

Karabin maszynowy M60 w grze Avatar: The Game

Podczas gry w ZPZ w grze Avatar: The Game można używać karabinu maszynowego M60. Jest on również powszechnie używany przez żołnierzy ZPZ w całej grze, zarówno podczas grania jako Na'vi lub członek ZPZ. Jest dostępny również w grze wieloosobowej podczas gry żołnierzem ZPZ. M60 jest wykorzystywany przeważnie do wspierania i ochrony innych żołnierzy ZPZ, którzy są uzbrojeni w słabszą broń, taką jak Karabin standardowy. Może on mieć maksymalnie 450 naboi w jednym wielkim magazynku bębnowym. Ma też jedną korzyść, mianowicie nie trzeba go przeładowywać.

Posiada 4 warianty w grze dla jednego gracza, które można odblokowywać w miarę postępów w grze. Warianty są następujące[1]:

  • BANISHER I - obrażenia 5/20, szybkostrzelność 20/20, zasięg 11/20
  • NECROSIS II - obrażenia 6,5/20, szybkostrzelność 20/20, zasięg 11/20
  • STELLAR III - obrażenia 7,5/20, szybkostrzelność 20/20, zasięg 11/20
  • STELLAR IV - obrażenia 8,5/20, szybkostrzelność 20/20, zasięg 11/20

W grze wieloosobowej warianty mają taką samą siłę ognia i różnią się tylko wyglądem. Mogą pomieścić 300 naboi w jednym magazynku. Wszystkie warianty mają takie same statystyki, które są następujące: obrażenia 4,5/20, szybkostrzelność 20/20 i zasięg 11/20. Warianty (kolorystyczne) są następujące:

  • VIPER - pomarańczowy
  • RINGER - żółty
  • HORDE - niebieski
  • BANISHER - złoty

Galeria Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy

  1. Nazwy modeli II-IV są zaczerpnięte z Pandorapedii, ponieważ w menu wyboru broni wszystkie M60 mają nazwę BANISHER, co prawdopodobnie jest błędem twórców gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki