FANDOM

AVR M30.png
Karabin maszynowy AVR-M30
Informacje o broni
Używany przez

Człowiek

Wytwarzany w
Wytwarzany przez

IBSF Protection Solutions

Za kulisami
Wystąpienia

Avatar: The Game

M30 (lub Karabin maszynowy AVR[1]-M30) to ciężki karabin maszynowy oparty na broni M60 oraz wyprodukowany przez ZPZ do programu "Avatar".

Ogólnie Edytuj

Zaprojektowany specjalnie dla Avatarów, M30 ma wysoką szybkostrzelność oraz dużą dokładność na dalekie odległości. Karabin M30 jest jednak nieskuteczny wobec wielu ciężko opancerzonym stworzeniom na Pandorze. Przede wszystkim jest wykorzystywany do odstraszania zwierząt. AVR M30 posiada łącznie 7 zmodernizowanych wariantów, w tym 3 modele pochodzą z serii "ELITE", które posiadają podobną siłę ognia jak normalne modele, lecz różnią się znacznie wyglądem od nich. Dodatkowo trzeba wspomnieć, że M30 jest nieco dłuższy od pierwowzoru - M60.

Broń występuje w grze Avatar: The Game, gdzie akcja dzieje się 2 lata przed wydarzeniami w filmie. Podczas gdy ZPZ czasowo zawiesza program Avatar po wojnie, możliwe jest, że produkcja M30 (dla Avatarów) również zostaje wstrzymana. Zatem broń używana przez Jake'a Sully'ego w filmie jest prawdopodobnie M60 zamiast wersji "avatarawej".

Avatar: The Game Edytuj

M30 series.jpg

Rodzaje M30, po lewej: AVR-M30 Machine Gun I i II zaś po prawej: AVR-M30 Machine Gun III i IV

Karabin maszynowy M30 pojawił w grze Avatar: The Game i jest tworem ZPZ, ale gracz może go używać tylko podczas grania Na'vi. Jest to specjalna broń przeznaczona tylko dla Avatarów. Na początku - podczas przechodzenia prologu - Avatar gracza jest uzbrojony w "AVR-M30 Machine Gun I", czyli podstawowy model karabinu. Dopiero gdy rozpoczynamy grę jako członek Na'vi, karabin zostaje podmieniony na nowszą wersję - "AVR-M30 Machine Gun II" (oczywiście nie można już wtedy korzystać z podstawowej jednostki).

M30 ELITE series.jpg

Rodzaje M30, wersja "ELITE", od góry: ELITE AVR-M30 II, III i IV

M30 jest dostępny tylko w grze dla jednego gracza (nie jest dostępny w multiplayer z powodu, że zastępuje go karabin M60) i jest to jedyna broń w grze mająca aż 7 modeli (nowe wersje karabinu odblokowywujemy w miarę postępów w grze). Broń może mieć maksymalnie 300 nabojów. M30 jest bronią o dalekim zasięgu i dużej szybkostrzelności, zaś obrażenia zadaje małe/średnie.

Dostępne warianty są następujące (karabiny są podane w kolejności odblokowywania):

  • AVR-M30 Machine Gun I[2] - obrażenia 4/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20
  • AVR-M30 Machine Gun II - obrażenia 6/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20
  • ELITE AVR-M30 II - obrażenia 6,1/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20
  • AVR-M30 Machine Gun III - obrażenia 7/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20
  • ELITE AVR-M30 III - obrażenia 7,1/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20
  • AVR-M30 Machine Gun IV - obrażenia 8,1/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20
  • ELITE AVR-M30 IV - obrażenia 8,1/20, szybkostrzelność 15/20, zasięg 20/20

Zobacz też Edytuj

Przypisy

  1. skrót oznaczający, że karabin został stworzony do programu Avatar.
  2. Karabin dostępny tylko w Prologu. Posiada nieskończoność amunicji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki