FANDOM

Kamienne luki.jpg

Kamienne Łuki, w centrum jest widoczne Drzewo Dusz

Kamienne Łuki - formacja skalna, charakterystyczna dla Pandory.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Największe Kamienne łuki mają po 300 m wysokości i 500 m rozpiętości, najmniejsze zaś kilka metrów średnicy i tyle samo wysokości. Łuki są po prostu długimi, wąskimi, kamiennymi laskami, zgiętymi w kształt łuków. Często zdarza się tak, że najmniejsze okazy tworzą zwarte grupy wyrastające z ziemi, przypominając żebra naszych kręgowców.

Kamienne łuki powstały prawdopowobnie w okresie, kiedy Pandora stygła ze stanu ciekłego do stanu stałego, jednak były one wtedy pokryte otoczką z nieznanego materiału, która erodowała przez wiele tysięcy, a może nawet milionów lat, stopniowo ukazując łuki.

Kamienne Łuki spotykane niepodal miejsca zamieszkania klanu Omaticaya, osłaniając w dużej ilości lokalne Drzewo Dusz. W otoczeniu tego drzewa znajduje się również najwięcej minerału Unobtanium.

Pole magnetyczne Edytuj

Kamienne Łuki ostrzegają pilotów przed anomaliami pola magnetycznego.

Kamienne Łuki oraz Góry Alleluja są dwiema charakterystycznymi formacjami geologicznymi na Pandorze. Wewnątrz nich - pod ziemią - znajdują się ogromne zasoby minerału zwanego unobtanium, dzięki któremu łuki utrzymują się, nie opadając i nie zawalając się. Gdyby podobne formacje występowały na Ziemi, najprawdopodobniej nie utrzymałyby się zbyt długo samoistnie, ze względu na silniejszą grawitację oraz słabsze pole magnetyczne.

Pojawienie sięEdytuj

Kamienne Łuki w filmie pojawiają się podczas wspólnego lotu Jake'a i Neytiri na ikranach.

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki