FANDOM

Iknimaya - obrzęd, w którym młody Na'vi musi wybrać, pojmać i połączyć się z Ikranem. Jest to obowiązkowym elementem stawania się pełnoprawnym członkiem klanu Omaticaya i czyni z młodego Na'vi łowcą.
Iknimaya

Jake i inni udający się na Iknimaya

Miejsce Edytuj

Jest to obowiązkowy rytuał będący elementem stawania się pełnoprawnym członkiem klanu np. Omaticaya, czyniącym z młodego Na'vi łowcą. Odbywa się on w Górach Alleluja, a konkretniej na górze zwanej Mons Veritatis, gdzie mieści się największa z koloni zmór górskich.

Przebieg Edytuj

Aby schwytać swoją zmorę, Na'vi musi celnie rzucić bolą czyli tak, aby owijając się wokół pyska zwierzęcia zakrywa mu oczy (sytuacja optymalna). A następnie łączy swój warkocz z jego czułkiem w celu zawiązania tzw. Tsaheylu. Ważnym warunkiem tego rytuału jest obustronny wybór pomiędzy przyszłym jeźdźcem, a ikranem. Przyszły łowca może pojmać ikrana tylko wtedy, gdy ten wybierze jego pośród reszty Na'vi, co objawia się agresywnym zachowaniem. Po połączeniu dla upieczętowania więzi oboje muszą koniecznie odbyć wspólny lot, w trakcie którego Ikran próbuje zabić śmiałka, gdy to mu się nie uda Na'vi zostaje łowcą.

Etapy rytuału Iknimaya (galeria) Edytuj

Wspinaczka po Górach Alleluja Edytuj

Wybór Zmory i bratanie się z nią za pomocą Tsaheylu Edytuj

Pierwszy lot Edytuj

BibliografiaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki