FANDOM

Pocisk CS-40
Gaz łzawiący CS-40
Informacje o broni
Używany przez

Człowiek

Wytwarzany w
Wytwarzany przez

ZPZ

Za kulisami
Wystąpienia

Avatar

CS-40 (lub Gaz łzawiący CS-40) - pociski z gazem łzawiącym (lakrymatorem), używane przez siły zbrojne ZPZ na Pandorze.

Ogólnie Edytuj

Pocisk z gazem łzawiącym posiada osłonę z wytrzymałego metalu i ma kształt walca. Jest to średniej wielkości, biały "pojemnik" z szarymi/czarnymi brzegami. Gaz łzawiący zaczyna się ulatniać wtedy, gdy pocisk uderzy o podłoże. Ma on na celu dezorientację i osłabienie przeciwnika oraz ma zmusić go do ucieczki.

Wyrzutnia i użycie Edytuj

CS-40

Wyrzutnia pocisków CS-40

Pociski z gazem są wystrzeliwywane ze specjalnych wyrzutni, znajdujących się na pionowzlocie C-21 Smok. Wyrzutnie CS-40 są rozmieszczone po obu stronach kokpitu statku. Prawdopodobnie Smok nie jest jedynym pojazdem mogącym korzystać z pocisków CS-40, lecz dotychczas nie zostało to potwierdzone.

CS Edytuj

CS (skrót od o-chlorobenzylidenomalononitrylu) - jest to organiczny związek chemiczny, stosowany jako drażniący środek obezwładniający.

Działanie CS polega na silnym drażnieniu błon śluzowych (między innymi oczu lub ust). Może działać również poprzez skórę, czego skutkiem mogą być ciężkie podrażnienia oraz pęcherze na ciele.

Pojawienie się Edytuj

Pociski CS-40 możemy zobaczyć w filmie, gdy siły ZPZ atakują Drzewo-Dom. Pociski zostają odpalone ze Smoka C-21 w kierunku Drzewa, gdzie akurat przebywało wielu Na'vi. Atak gazem łzawiącym zmusił mieszkańców Drzewa-Domu do ucieczki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki