Fandom

Avatar Wiki

Góry Alleluja

370stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Floating mountains.png
Góry Alleluja
Informacje o miejscu
Lokalizacja

Pandora

Mieszkańcy
Za kulisami
Pierwsze wystąpienie

Góry Alleluja to grupa skalnych monolitów unoszących się tysiące metrów nad powierzchnią Pandory.

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Góry alleluja.jpg

Samson wśród gór Alleluja

Góry Alleluja to ogromne skały, niekiedy ich formacje, wyglądem przypominające wysokie, nie zmniejszające szerokości u góry wzniesienia, bez podstawy. Zależy to od początkowego kształtu góry, zanim zawisła ona w powietrzu. Góry powstały jeszcze podczas kształtowania się Pandory ze stału płynnego w stały, podobnie jak Kamienne Łuki i inne formacje geologiczne spotykane na tym księżycu.

Góry wyglądają trochę tak, jakby ktoś po prostu ulepił okrągłe lub podłużne grudki ziemi i zawiesił je w powietrzu. Na ich szczycie zazwyczaj żyją różne rośliny i zwierzęta. Wiele z tych gór jest połączone z innymi, poprzez powstałe stopniowo pnącza, po których zazwyczaj poruszają się Na'vi. Często na górach można dostrzec wodospad, który ma swe źródło w jednej w tych gór, lecz spada i "rozpływa" się w powietrzu. Góry Alleluja osiągają rozmiary od wielkości ziemskiego głazu (ok. 1-2 m średnicy), po formacje, której średnica przekracza nawet 16 kilometrów.

Pole magnetyczne Edytuj

Unobtanium mine 1.jpg

Kopalnia Unobtanium

Na Pandorze grawitacja jest około 20% słabsza niż na Ziemi. Jednak to nie ten warunek sprawia, że Góry Alleluja unoszą się w powietrzu. Powodem tego jest to, że pod górami znajdują się największe złoża unobtanium, minerału, który wytwarza wokół siebie bardzo silne pole magnetyczne. Również same góry zawierają unobtanium. Dzięki temu minerałowi góry mogą się unosić i trzymać na stałej wysokości, która zależy m.in. od ilości minerału w danym miejscu. Gdyby zmienić ilość unobtanium pod górą, prawdopodobnie spadłaby ona. Przykładem tego jest pewien incydednt w raporcie ZPZ, kiedy górnicy, wydobywający unobtanium spod jednej z gór, zostali przez nią przygnieceni. Spadła ona nagle, kiedy pole magnetyczne zmiejszyło się na skutek zniknięcia minerału.

Między innymi stąd wzięła się nazwa Gór Alleluja u ludzi - ponieważ zawierają one największe (dla nich) bogactwo Pandory.

Mieszkańcy Edytuj

W górach Alleluja rośnie wiele roślin, choć głównie są to trawy i pnącza oraz niekiedy pojedyńcze większe drzewa. Najprawdopodobniej jedynymi zwierzętami zamieszkującymi owe góry są zmory górskie, lecz prawdopodobnie znajdują się tam siedliska, takich zwierząt, jak: Leonopteriks Wielki, Medusa aerocoelenterates oraz innych drobnych ptaków i małych zwierzątek, mogących przeżyć w trudnych warunkach.

Znaczenie w życiu Na'vi Edytuj

Ikrans.jpg

Wspólny lot między górami Alleluja

Góry Alleluja są przez Na'vi uważane za święte, bo to właśnie w nich znajdują się siedliska zmor górskich - stąd wzięła się nazwa owego zwierzęcia. Poza tym mieszkańcy księżyca też podziwiają piękno latających gór, dlatego są przez czczone.

Według Na'vi, rdzennych mieszkańców Pandory, zbratanie się ze zmorą jest podstawowym i obowiązkowym rytuałem, który muszą oni przejść. Bratanie się ze zwierzęciem jest więzią zawieraną na całe życie, a więc dlatego taką ważną.

Aby zbratać się z jedną ze zmor, wojownik Na'vi musi pokonać niekiedy kilka ziemskich kilometrów wśród "latających gór", żeby dostać się do ich siedliska. Klan Omaticaya poszukuje swoich ikranów na górze Mons Veritatis, największej z Gór Alleluja, choć nie jest to jedyne ich siedlisko w tych górach.

Zobacz też Edytuj

BibliografiaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki