FANDOM

Pandorapalneta.jpg

Roślinność Pandory

Księżyc Pandora ma bardzo bogatą roślinność. Sporą część powierzchni zajmują lasy przypominające lasy deszczowe na Ziemi.

Opis ogólny Edytuj

Roślinność Pandory na pierwszy rzut oka przypomina florę występującą niegdyś na Ziemi. Jednak przyglądając się konkretnym gatunkom możemy powiedzieć, że kolorystyka roślin żyjących na księżycu jest o wiele bogatsza od tej istniejącej na Ziemi. Kolory są zależne głównie od pola magnetycznego Pandory oraz jego związku z roślinami. Kształty flory są niekiedy imponujące, patrząc na przykład na rajską wiedźmę czy samą Atokirinę. Lasy oraz Góry Alleluja są często otoczone przez liczne pnącza, liany i inne rośliny.

Znaczenie flory na PandorzeEdytuj

Wiele z tutejszych gatunków flory absorbuje trujące gazy z atmosfery, takie jak ksenon oraz azot. Taką rośliną jest m.in. Lód na patyku. Dzięki tej możliwości kilka okazów każdego gatunku sprowadza się na Ziemię, chcąc ją na swój sposób "odtruć".

Niektóre z nich żyją w symbiozie z tutejszymi ptakami, np. Pióropusznik. Zwierzę otrzymuje pożywienie, a roślina związki organiczne potrzebne do odgrywania swojej bio-roli.

Jeszcze inne gatunki są pasożytami, np. Dzban. Odbierają one żywicielowi potrzebne do życia substancje, same zadowalając się nimi.

Znaczenie flory pandorańskiej na Ziemi Edytuj

Na Ziemię, jak już zostało wspomniane, sprowadzono wiele gatunków roślin. Wiele z nich absorbuje trujące gazy, których w ziemskiej atmosferze jest coraz więcej. Dlatego używa się tych roślin do usuwania ciężkich gazów z naszej Ziemi.

Sklasyfikowane gatunki Edytuj

A-G

H-O

P-Z

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki