Fandom

Avatar Wiki

Eytukan

368stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Eytukanswrgrw.jpg
Eytukan
Informacje biograficzne
Żyje na

Pandora

Klan

Omaticaya

Partner

Mo'at

Ikran

Prawdopodobnie

Zajęcie

Olo'eyktan

Opis fizyczny
Gatunek

Na'vi

Status

Zmarł

Płeć

Mężczyzna

Rodzina
Członkowie rodziny
Przynależność
Tytuł(y)
  • Lider klanu
  • Olo'eyktan
Wierność
Za kulisami
Grana przez

Wes Studi

Pierwszy występ

Avatar

Ostatni występ

Avatar

Eytukan - lider klanu Omaticaya, partner Mo'at, ojciec Neytiri i Sylwanin. Eytukan dowodził klanem Omaticaya podczas okupacji ZPZ. Rozkazał Neytiri, aby nauczyła Jake'a Sully obyczajów Na'vi. Zginął podczas ataku na Domowe Drzewo - konar przebił mu klatkę piersiową.

Biografia Edytuj

Poznanie Jake'a Sully Edytuj

Po znaku danym przez Eywę, Neytiri przyprowadziła Jake'a do Drzewa Domowego, aby został osądzony przez jej matkę i ojca. Eytukan powstrzymał Tsu'Teya przed zaatakowaniem Jake'a, gdy ten wyjawił, że jest wojownikiem. Wprowadzenie Jake'a w obyczaje Na'vi to częściowo jego pomysł. Eytukan prowadził ceremonię inicjacyjną Jake'a, od tego momentu wydawał się darzyć go szacunkiem. Kiedy jednak dowiedział się, że zdobywał on ich zaufanie w celu łatwiejszego nakłonienia klanu do przeprowadzki, rozkazał związać avatary Jake'a i Grace.

Zniszczenie Drzewa Domowego i śmierć Edytuj

Neytiri cries.jpg

Neytiri rozpacza po śmierci ojca

Podczas ataku ZPZ Eytukan wraz z Tsu'Teyem zachęcali Na'vi do stawiania oporu ludziom, pomimo że Jake i Grace doradzali im niezwłoczną ucieczkę do lasu. Jednak po odpaleniu w stronę drzewa rakiet Eytukan zdał sobie sprawę, że stoją na straconej pozycji i nakazał swoim siłom odwrót. W czasie ucieczki został śmiertelnie ranny - konar ugodził go w klatkę piersiową. Na chwilę przed śmiercią Eytukan przekazał Neytiri swój łuk ceremonialny, przekazując jej tym samym odpowiedzialność za klan Omaticaya.

Ciekawostki Edytuj

  • W scenariuszu Projekt 880 jego imię to Mato'a Te Kaha Nahgoitewa.
  • Jako jedyna z głównych postaci Na'vi nie posługuje się w filmie językiem angielskim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki