FANDOM

Hometree

Wizualizacja Drzewa Domowego w bazie ZPZ.

Drzewo-Dom lub Domowe Drzewo (ang. Hometree; Na'vi: Kelutral /'kɛl.u.tɾɛl/) - duchowy i fizyczny dom klanu Omaticaya.

Wiele z klanów Na'vi na Pandorze mieszka w koronach drzew. Są one nawet trzykrotnie wyższe od ziemskich sekwoi, mają też tak duży obwód. Drzewa te są gotowe pomieścić wiele dziesiątek domostw Na'vi. Są centrum życia plemienia. Z Drzewa-Domu członkowie klanu Omaticaya strugali sobie łuki, gdy przeszli rytuał inicjacji.

Avatar Pandora trees

Wielkie drzewa na Pandorze.

Drzewo miało wiele naturalnych zagłębień i nisz w których Na'vi sypiali, jedli, tkali, tańczyli i celebrowali swoją więź z Eywą. Sypialnia Na'vi to zbiór hamaków zawieszonych na gałęziach, ale też nisze. Oprócz tego, w gałęziach Drzewa-domu mieszkały ikrany. W samym środku Drzewa biegły dwie skręcone kolumny, po której poruszali się Na'vi, a u jego stóp, na ziemi, stała czaszka Toruka, którego jeźdźcem był prapradziadek Neytiri. Tam też stał Olo'eyktan oraz Tsahik podczas różnych zebrań i ceremonii. Pod ziemią, też przy owej kolumnie, znajdowała się komnata, w której młodzi Na'vi przechodzili rytułał Uniltaron, czyli polowanie w snach.

Jak wiele świętych miejsc na Pandorze, Drzewo-Dom wyrastało nad dużymi złożami unobtanium. Prawdopodobnie złoża tego minerału czyniło dla Na'vi tak święte miejsce. Ogromne drzewo zostało zniszczone w 2154 przez wojska ZPZ.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki