FANDOM

Dinichtoid
Dinichtoid
Informacje o gatunku
Rodzima planeta

Pandora

Nazwa Na'vi
Skóra

półprzezroczysta

Długość

do 1 metra

Za kulisami
Pojawia się w

Tajny raport

Dinichtoid - agresywny i nienasycony drapieżnik, pożerający mniejsze i większe ryby.

Anatomia Edytuj

Dinichtois wbrew pozorom nie przypomina żadnej z ziemskich ryb. Ma gruby pancerz, dzięki czemu niełatwo go upolować i jest silniejszy niż inne pandorańskie ryby. Przez to może też bez problemu atakować. Ryba ma kształt owalny, a z przodu ogromne płetwy brzuszne. Kolor zazwyczaj jest czerwonawy z kolorowymi (pomarańczowymi, niebieskimi) pręgami. Ma bardzo przypominającą człowieka pseudotwarz, służącą do odstraszania potencjalnych agresorów.

Siedlisko i zachowanie Edytuj

Zamieszkuje pandoriańskie jeziora i muliste zbiorniki opadowe na nizinach.

Dinichtoidy są wyjątkowo zaciekłe. Naukowcy zaobserwowali, jak jeden z gromowołów został wciągnięty przez ich ławicę pod wodę. Mimo takiego niebezpieczeństwa, jest cenionym pożywieniem Na'vi. Konfrontacja z rybą to wśród nich dowód odwagi.

Odżywianie się i ekologia Edytuj

Poluje w nocy, wysyłając pulsujące błyski, które upodabniają go do mniejszych i bezpiecznych stworzeń, aby przywabić drapieżniki, które sam atakuje. Kontrolując świetlne wzory potrafi też wyglądać na większego i groźniejszego, aby się przed nimi obronić. Oprócz ryb żywi się również roślinami, opadłymi nasionami i strąkami. Dwoje wypukłych, czerwonych oczu widzi nawet w mętnej wodzie.

Sposób poruszania się Edytuj

Poruszając dwiema płetwami dobiera odpowiedni kierunek, giętkie boki ciała służą za napęd. Może osiągać dużą prędkość przy pogoni lub ucieczce.

Wykorzystanie przez Na'vi i ludzi Edytuj

Na'vi czasami polują na tą rybę, głównie dlatego, że jest świetnym źródłem pożywienia, ale też aby dowieść swojej odwagi.

Ludzie nie wykorzystują ryb do konkretnych celów. Incydent z młodym gromowołem wciągniętym pod wodę przez ławicę zmartwił tylko ludzi. Gdyby ktoś przemycił kilka osobników na Ziemię, skutki tego mogłybybyć tragiczne.

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki