FANDOM

Bola
Bola
Informacje o broni
Używany przez
Wytwarzany w

Pandora

Wytwarzany przez

Na'vi

Nazwa Na'vi

Meresh'ti cau'pla

Za kulisami
Wystąpienia

Bola (Na'vi: Meresh'ti cau'pla; w tłumaczeniu na polski: nic nie widać) to broń do poskramiania i chwytania zwierząt. Używana przez Na'vi podczas inicjacji Iknimaya - pętają nim Ikrana.

Konstrukcja Edytuj

IknimayaBola

Bola zarzucona na paszczę Ikrana

Dwumetrowy przedmiot o przeciętnej wadze 5,5 kg wykonany przeważnie z odpowiednio wytrzymałych i stępionych liści palmy ostrolistnej-łykowatej (coś w rodzaju ziemskiej palmy pierzastej) i zakończonej kamieniem.

Spód liścia jest lepki oraz pokryty włoskami co zapewnia broni możliwość krępowania potencjalnej ofiary. Bardzo ostre krawędzie tępi się w celu uniknięcia skaleczeń.

Kultura i zwyczaje Na'vi Edytuj

Znaczenie w języku Na'vi Edytuj

Meresh'ti cau'pla - oznacza w języku Na'vi: "nic nie widać" albo "nie ma nic strasznego w polu widzenia, zatem nie bój się".

Nauka Edytuj

Rozpoczyna się ją w młodości ćwicząc na początku na konarach, a w następnym etapie na Sześcionogach.

Użycie w trakcie inicjacji Iknimaya Edytuj

Każdy młody wojownik Na'vi ma obowiązek przejść inicjację Iknimaya. W trakcie, której musi w taki sposób zamachnąć się ów bronią, aby owinęła się ona wokół pyska Ikrana zasłoniwszy mu oczy. Nietrafienie może powodować doznanie urazów lub śmierci od rozwścieczonego Ikrana.

Bibliografia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki