Fandom

Avatar Wiki

Bitwa o Drzewo Dusz

371stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Bitwa o Drzewo Dusz
Tsutey2fd.png
Konflikt:

Na'vi vs ZPZ

Data:

22 sierpnia 2154

Miejsce:

Góry Alleluja

Wynik:

Zwycięstwo Na'vi

Strony konfliktu

Na'vi

ZPZ

Dowódcy
Siły

Na'vi:

Sprzymierzeni

Eywa:

  • Mnóstwo dzikich Ikranów
  • Mnóstwo dzikich zwierząt Pandory
Straty

Na'vi:

Sprzymierzeni

Eywa:

  • Wiele zwierząt Pandory
  [Źródło]

Bitwa o Drzewo Dusz (zwana także Bitwą Finałową albo bitwą o Pandorę) - atak wojsk SecOps dowodzonych przez pułkownika Milesa Quaritcha na Drzewo Dusz bronione przez 2000 wojowników z 15 klanów Na'vi. Bitwa został stoczona 22 sierpnia 2154.

Siły Edytuj

Ze strony ludzi w napaści brały udział jednostki: C-21 Smok, śmigłowce Skorpion i Samson piechota, kombinezony PZM oraz Wahadłowiec Walkiria zmodyfikowany do pełnienia roli bombowca. Na'vi zebrali wojowników z 15 klanów. Przewodzili im Tsu'Tey, wódz klanu Omaticaya, Jake Sully, szósty Toruk Makto, i Neytiri, córka dawnego wodza klanu Omaticaya Eytukana. Pomogła im Trudy Chacon, dawny pilot śmigłowca ZPZ.

Przebieg Edytuj

Pomimo starań plemion Na'vi, przewaga techniczna wojsk SecOps szybko przechyliła szale zwycięstwa na stronę ludzi. W krytycznym momencie na pomoc autochtonom przybyła fauna Pandory. Zwierzęta stratując żołnierzy i strącając helikoptery pokonały wojska ZPZ w powietrzu i na lądzie. Quaritch jako nieliczny z ocalałych, dostał się do kombinezonu PZM z zamiarem zabicia Jake'a. Zginął on przeszyty dwoma strzałami Neytiri, co skończyło bitwę.
Neytiri walczy z pułkownikiem.jpg

Neytiri (na thanatorze) walcząca z Quaritchem

Więcej z Fandomu

Losowa wiki