FANDOM

Beyda'Amo.png
Beyda’amo
Informacje biograficzne
Imię

Beyda’amo

Żyje w

Pandora

Opis fizyczny
Gatunek

Na'vi

Płeć

Mężczyzna

Kolor włosów

czarne

Kolor oczu

zielone (jedno oko, ponieważ drugie stracił)

Informacje o rodzinie
Członkowie rodziny

Marali (partnerka)

Afiliacje
Zajęcie

wojownik

Powiązania

Klan Tipani

Za kulisami
Głos

Emerson Brooks

Pierwsze wystąpienie

Avatar: The Game

Beyda’amo - szanowany wojownik z klanu Tipani. Jedna z ważniejszych postaci w grze Avatar: The Game.

Biografia[1] Edytuj

Konfrontacja z ZPZ Edytuj

The Mighty Beydaamo.png

Beyda'amo w świetle ogniska

Beyda'amo ma bardzo twarde podejście w stosunku do ludzi; jest surowy i podejrzliwy. W przeszłości jednak było całkiem odwrotnie: był bardzo otwarty na kontakty z ludźmi, nawet zachęcał swoją koleżankę oraz późniejszą partnerkę Marali, aby uczęszczać do szkoły i nauczyć się języka "Ludzi Nieba". Zmieniło się jednak wszystko po tzw. "masakrze". Chociaż Marali przeżyła ten atak, to Beyda'amo publicznie dał do zrozumienia ludziom, że ponownie im już nie zaufa. Od tej pory działania Beyda'amo stanowią długo nieaktywną ideologię w kulturze Na'vi; wojna - credo przebudzone przez człowieka, po wtargnięciu na ich [tubylcze] ziemie. Ojczyzny należy bronić. Teraz nadszedł czas walki.

Lojalność Na'vi[2] Edytuj

GameScreenshot15.png

Beyda'amo rozmawiający z Ryderem

Jeśli gracz wybierze stronę Na'vi, to Able Ryder po raz pierwszy spotyka Beyda'amo w regionie Iknimaya, gdzie Able zdobywa swojego Ikrana oraz uczy się na nim latać. Ten zaś nie nawidzi Rydera od samego początku, jednak po ciężkich walkach z ZPZ i znajdywaniu kolejnych zaginionych piosenek, nabiera on do niego większego zaufania i szacunku. Podczas "śpiewania" kolejnych piosenek Beyda'amo dowiaduje się również, że Ryder w głębi duszy jest dobrą osobą. Z biegiem czasu podejście wojownika Na'vi do Able'a zmienia się niemal diametralnie i staje u jego boku w dalszej walce.

Beydaamo in Vayaha.jpg

Beyda'amo w wiosce Vayaha

Lojalność ZPZ[3] Edytuj

Gdy Ryder zebrał kilka rzadkich odłamków Unobtanium, doniesiono mu, że Beyda'amo dowodzi wojownikami Na'vi w regionie FEBA. Po kilku konfliktach zbrojnych, Ryder ostatecznie rozwiązuje sprawę z Beyda'amo, który przybył do niego na Mrocznym koniu i wyzwał go do walki. Na'vi okazał się bardzo dobrym i zahartowanym w walce wojownikiem. Potrzeba było wielu kul, żeby ostatecznie powalić go na ziemię. Zabicie Beyda'amo sparaliżowało przywództwo Na'vi w lokalnej strefie walki, FEBA. Pozwoliło to siłom ZPZ zdobyć przewagę w okolicy, spychając mocno Na'vi i zmuszając ich do wycofania się.

Opis postaci i osobowość Edytuj

Beydaamo.jpg

Beyda’amo

Beyda’amo jest bardzo potężnym wojownikim i szanowaną personą wśród Na'vi. Z natury jest bardzo ponurym oraz surowym dowódcą, co przełożyło się na jego pozycję społeczną w klanie Tipani, czyli przywódctwo w lokalnej społeczności Na'vi. Dodatkowo do jego telentów, prócz bycia wyśmienitym wojownikiem, trzeba dodać jego bezkompromisowe umiejętności przywódcze. Beyda'amo jest także mistrzem ujeżdżania i lotu na Zmorze górskiej, co czyni go bezkonkurencyjnym wśród "Ludzi" w adaptacji ze swoim wierzchowcem. Na całym swoim ciele ma ślady wielu ran, uzyskanych podczas walki z pandorańskimi zwierzętami - ów rany uważane są przez niego za oznakę honoru.

Beyda'amo używa w walce Maczugi, a jeśli gracz gra po stronie Na'vi, to on mówi ciesząc się: "crushing Tawtute skulls".

Ciekawostki Edytuj

Beyda-amo.jpg

Beyda'amo, model

  • Imię Beyda'amo jest nieco dziwne, zważywszy na to, że zasady fonetyczne języka Na'vi nie definiują reguły, gdzie pojawiają się litery b i d.
  • Jego charakter jest podobny do filmowej postaci Tsu'Teya: obaj są bardzo twardymi wojownikami Na'vi, którzy nie dogadują się za dobrze z ludźmi - głównymi bohaterami (odpowiednio z Ryderem i Jake'm), jednak później zmieniają swoje zdanie o nich i są nawet w stanie z nimi współpracować.

Bibliografia Edytuj

  • Avatar: The Game - Pandorapedia

Przypisy

  1. Wydarzenia z gry Avatar: The Game.
  2. Wydarzenia z gry podczas grania Na'vi.
  3. Wydarzenia z gry podczas grania ZPZ.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki