FANDOM

DVD release

Fan Art prezentujący wydanie Blu-Ray Avatara

Avatar na BluRay i DVD - kilka miesięcy po premierze kinowej Avatar został wydany na nośnikach BluRay i DVD. Pierwsze wydanie z kwietnia 2010 to wyłącznie film w wersji 2D bez dodatków typu "making of". Drugie wydanie - z listopada 2010 - to rozszerzona wersja filmu 2D wraz z dodatkami. Trzecie wydanie filmu, tym razem w wersji 3D, planowane jest na grudzień 2010 roku.

Pierwsze wydanie Edytuj

To wydanie nie zawiera żadnych dodatków, logosów, trailerów, reklam, skomplikowanego menu itp. w celu przeznaczenia całej pojemności dysku na film. Dzięki temu została uzyskana najlepsza możliwa jakość obrazu i dźwięku.

Daty wydania podstawowej wersji BluRay 2D i DVD 2D[1]:

  • 21 kwietnia: Francja, Holandia, Belgia, Hiszpania
  • 22 kwietnia: USA, Kanada, Brazylia, Rosja, Chiny, Polska
  • 23 kwietnia: Niemcy, Japonia, Szwajcaria, Meksyk
  • 26 kwietnia: Wielka Brytania
  • 27 kwietnia: Dania
  • 28 kwietnia: Szwecja, Norwegia, Nowa Zelandia
  • 29 kwietnia: Australia
  • 30 kwietnia: Finlandia
  • 6 maja: Włochy

Polska wersja Edytuj

DVD

Pudełko DVD

Film Avatar na nośnikach DVD i BluRay jest dostępny w polskich sklepach od 22 kwietnia 2010 roku[2][3]. Są to standardowe wersje (kinowe) trwające 162 minuty - nie posiadają żadnych dodatkowych materiałów. Polskim dystrybutorem Avatara na DVD i BluRay jest Imperial CinePix[4][5]. Lektorem w polskiej wersji jest Jacek Brzostyński.

Powrót na Pandorę. Bohater, który wcale nie chce nim być. Niezwykła wyprawa. Wielka przygoda. Wybór pomiędzy życiem, które zostawił a niezwykłym nowym światem, który poznaje i uczy się nazywać swoim domem. Oto AVATAR Jamesa Camerona - najwspanialszy przygodowy film wszech czasów.

- tekst znajdujący się na tylnej części pudełka DVD/BluRay

DVD Edytuj

Blu-ray

Pudełko BluRay

Avatar na nośnikach DVD jest dostępny w dwóch formatach dźwięku: Dolby Digital 5.1 angielski (dźwięk oryginalny) i Dolby Digital 5.1 polski (z lektorem) oraz posiada napisy w językach: polskim, angielskim, bułgarskim, greckim, rumuńskim i serbskim. Film jest w formacie 16:9 (1,78:1).

BluRay Edytuj

Avatar na nośniku BluRay ma o wiele więcej dostępnych formatów dźwięków i napisów w różnych językach. Formaty dźwięku dostępne w wersji na BluRay to: Dolby Digital 5.1 (z lektorem polskim, tureckim i ukraińskim), DTS 5.1 (hiszpański, rosyjski i włoski) oraz DTS HD Master Audio 5.1 angielski (wysokiej jakości dźwięk oryginalny). Film jest dostępny z napisami w językach: polskim, angielskim, arabskim, hebrajskim, islandzkim, litewskim, rosyjskim, serbskim, ukraińskim, estońskim, hiszpańskim, kazachskim, łotewskim, rumuńskim, tureckim oraz włoskim. Avatar na BluRay podobnie jak na DVD jest w formacie 16:9 (1,78:1), zaś maksymalna obsługiwana rozdzielczość to 1920x1080px.

Drugie wydanie Edytuj

Avatar-extended-collectors-set-3

Pudełko edycji rozszerzonej na BluRay

Trzypłytowa wersja 2D BluRay i DVD wraz z materiałami dodatkowymi z planu filmu ukaże się - na świecie - 16 listopada 2010 roku[6]. Zaś Polska wersja pojawi się 30 listopada 2010 r[7][8]. Wydanie specjalne Avatara na nośniki multimedialne będzie o wiele bardziej okazałe w porównaniu do pierwszej edycji. A to dlatego, że film na DVD/BluRay uzyska jeszcze dodatkowe 7 minut do aktualnie dostępnego Avatara SE, czyli łącznie będzie miał 16 minut dodatkowego materiału[9][10] (będzie trwał ok. 180 min). Jednak na tym jeszcze nie koniec, gdyż na płycie z rozszerzoną wersją filmu znajdzie się dodatkowo aż 45 min usuniętych lub niedokończonych sekwencji i scen[9].

Według najnowszych informacji w rozszerzonym wydaniu [prócz dłuższego filmu], zamiast 45 minut usuniętych scen zobaczymy ich aż 68 min. Ponadto w tej edycji ujrzymy bardzo dużo różnorodnych materiałów związanych z produkcją filmu Avatar. Łączny czas wszystkich materiałów będzie wynosił 4h i 10 minut[11]. Pełną listę wszyskich rzeczy zawartych w rozszerzonej edycji Avatara na DVD/BluRay można zobaczyć w temacie na forum strony learnnavi.org.

Pełna Zawartość Edycji Specjalnej[6] Edytuj

Avatar-extended-collectors-set-1

Zestaw edycji rozszerzonej

Płyta 1 - trzy wersji filmu:

  • oryginalna teatralna (162 min),
  • teatralna Specjalna Edycja (+ 8:02 min),
  • przedłużona wersja kolekcjonerska (+ 15:54 min).

Płyta - Podróż Filmowców:

  • Braving New Worlds: A Journey Beyond Avatar (2:30 h),
  • Wizyta Jamesa Camerona w Amazonii (21 min),
  • Usunięte i niedokończone sceny (68 min).

Płyta 3 - Puszka Pandory:

  • Dodatkowych specjalne materiały, w tym tworzenie scen (4 h),
  • Live Extras (około 1 h).

Trzecie wydanie Edytuj

Wersja 3D filmu ukaże się została zapowiedziana na 1 grudnia 2010 roku (w Stanach Zjednoczonych, na razie nic nie wiadomo o premierze światowej), początkowo będzie dostępna na wyłączność - tylko dla kupujących telewizory Panasonic 3D Viera. Wynikiem tego jest podpisana umowa między Panasonic a 20th CF, która czyni z firmy wyłącznego wydawcę Avatar w 3D na BluRay. Po kilku-kilkunastu miesiącach film trafi do szerokiej sprzedaży[12][13].

Przypisy Edytuj

  1. Twentieth Century Fox Home Entertainment Announces AVATAR Blu-Ray Disc and DVD Global Release Dates
  2. Informacja o premierze w serwisie stopklatka.pl
  3. Informacja o premierze w serwisie empik.pl
  4. Polski wydawca Avatara na BluRay
  5. Polski wydawca Avatara na DVD
  6. 6,0 6,1 http://www.filmshaft.com/avatar-blu-ray-collectors-edition-details-emerge/
  7. http://www.empik.com/avatar-trzydyskowe-wydanie-specjalne-dvd-cameron-james,prod59140219,film-p
  8. http://merlin.pl/Avatar-3-dyskowe-wydanie-specjalne_James-Cameron/browse/product/2,826649.html
  9. 9,0 9,1 "AVATAR" NA DVD I BLU-RAY JESZCZE DŁUŻSZY
  10. http://www.movieweb.com/movie/avatar/NEji05BzjamOmj
  11. http://forum.learnnavi.org/news-announcements/new-details-avatar-collectors-edition/
  12. "Avatar" na Blu-ray w 3D w grudniu, ale jest haczyk
  13. http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/wydarzenie.asp?strona=dvd&wi=70804

Więcej z Fandomu

Losowa wiki