FANDOM

Ten artykuł jest o gatunku. Być może chodziło Ci o film fabularny Avatar lub program naukowy Avatar.
Avatarspecies
Avatar
Informacje o gatunku
Skóra

Błękitna

Wysokość

2,7 - 3 m

Kolor oczu

Ciemno żółte

Kolor włosów

Czarne

Za kulisami
Pojawia się w

Avatar

Avatar to sklonowane ciało Na'vi z dodatkiem DNA ludzkiego.

Tworzenie Avatarów Edytuj

Ciało jest tworzone in vitro na Ziemi. Rozwija się podczas sześcioletniej podróży na Pandorę. Połączenie z materiałem genetycznym "operatora" pozwala mu tworzyć mentalne połączenie z Avatarem. Koszt stworzenia jednego Avatara to około 5 milionów dolarów (dla przybliżenia, współczesny czołg M1 Abrams kosztuje do 4,5 miliona dolarów)[1].

Wygląd Edytuj

W odróżnieniu od Na'vi, Avatary posiadają mniejsze oczy, mają brwi, warkocz umiejscowiony jest niżej oraz mają charakterystyczne dla ludzi, pięciopalczaste kończyny. Rysy twarzy Avatara i jego operatora są ze sobą zbieżne.

Cel Edytuj

Ludzie używają Avatarów ze względu na toksyczną atmosferę (zawierającą śmiertelne stężenie dwutlenku węgla (>18%) i siarkowodoru (>1%), a także ksenonu (5,5%), która uniemożliwia im poprawne funkcjonowanie bez egzopaków. Avatary mają głównie służyć jako środek komunikacji z lokalną ludnością. ZPZ próbuje zlikwidować przepaść kulturową i poprawić stosunki z Na'vi, jednak to zadanie jest trudne ze względu na problemy komunikacyjne i negocjacyjne. Avatary odgrywają zatem ważną rolę mediatorów przy przekazywaniu informacji kulturalnych i domagania się, aby każda ze stron zachowywała się w sposób pokojowy. Na'vi nazywają Avatary "Chodzącymi we śnie" czy "Demonami w fałszywym ciele".

W komunikacji z mieszkańcami poprzez Avatary, które wydają się im mniej obce, ZPZ odniosło pewien sukces, ucząc ich angielskiego (w szkółce dr. Augustine) i innych umiejętności.

Przypisy